چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

ضدعفونی و تمیز کردن ماشین لباسشویی

 ماشین لباسشویی در دسته پرکاربردترین لوازم خانگی قرار می‌گیرد و مانند دیگر وسایل، به نظافت نیاز دارد. اغلب افراد تصور می‌کنند چون این وسیله خود فرآیند شستشو را انجام می‌دهد، احتیاجی به تمیز کردن ندارد. این درحالی است که فضای داخلی ماشین لباسشویی دارای درزها و شکاف‌های فراوانی است که محل تجمع باکتری‌ها هستند. رطوبت نیز می‌تواند عامل مهمی برای رشد و تکثیر کپک باشد. بنابراین هر چند وقت یکبار تمیز و ضدعفونی کردن لباسشویی را در برنامه خود قرار دهید. چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم؟

چرا لباسشویی را باید تمیز کنیم؟

اغلب ما گمان می‌کنیم چون لباسشویی خود یک وسیله شوینده به حساب می‌آید، پس خود به خود تمیز هم می‌شود. اما این تفکری غلط است. جالب است بدانید، ماشین لباسشویی در حین شستن لباس‌ها، بیشتر در معرض باکتری و آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. تمام مراحل شستشو در ماشین لباسشویی، با آب ولرم رو به سردی انجام می‌شود. بیشتر اوقات این دما برای از بین بردن میکروب‌ها کافی نیست و میکروب و باکتری‌های موجود در لباس‌های کثیف، در حین شستشو در این درزها و شکاف‌ها قرار می‌گیرند و زمینه را برای رشد قارچ و کپک فراهم می‌کنند.

مواد شوینده باقی مانده و املاح سختی که درون آب‌ وجود دارند در این محیط شروع به رسوب گذاری می‌کنند. درنهایت، همه این شرایط باعث می‌شوند دیگ ماشین کثیف شده و لباس شما به طور کامل تمیز و ضدعفونی نشده و تیره به نظر برسد.

اجزای مهم برای ضدعفونی کردن ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی باید اجزایی را که در زیر برشماردیم جداگانه تمیز کرد :

* لاستیک درب ماشین لباسشویی

* محفظه جاپودری ماشین لباسشویی

* فیلتر ماشین لباسشویی

* درب ماشین لباسشویی

* محفظه دیگ ماشین لباسشویی

سبک زندگی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی