کشف جعبه داروهای تقلبی سرطان و برچسب مشروبات الکلی در یک چاپخانه

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، از کشف چند تخلف جدید در جریان بازرسی‌های اخیر اتحادیه چاپخانه‌داران از چاپخانه‌ها خبر داد و گفت: در جریان بازدیدهای بازرسان اتحادیه از چاپخانه‌ها مشخص شد که چندین چاپخانه که از اتحادیه مجوز دریافت نکرده و تنها به مجوز وزارت فرهنگ اکتفا کرده بودند، درگیر تخلف گسترده شده‌اند.

وی ادامه داد: چاپ جعبه داروهای تقلبی‌، جعبه آمپول بیماران سرطانی‌، برچسب مکمل‌های غذای تقلبی‌، ویتامین‌ها و برچسب مشروبات الکلی از جمله این تخلفات بود که شناسایی شد.

ابوالحسنی ادامه داد: در سال‌های گذشته ۹۰ درصد تخلفات در چاپخانه‌هایی که از اتحادیه مجوز لازم را دریافت نکرده‌اند، رخ داده است. 

 وی با اشاره به وعده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر حمایت از رفع مشکلات سردرگمی چاپ بین دو وزارتخانه ارشاد و صمت و برگزاری جلسه بین دو وزرتخانه با حضور چاپخانه‌داران گفت:‌ متأسفانه هنوز موفق نشده‌ایم در این زمینه اقدام خاصی داشته باشیم و ما همچنان منتظر تحقق وعده‌های وزیر ارشاد هستیم.

ابوالحسنی ادامه داد: نمی‌توان بُعد فرهنگی و صنعتی چاپ را از یکدیگر جدا کرد، اکنون زیر ۴۰ میلیارد تومان سرمایه نمی‌توان چاپخانه راه‌اندازی کرد، ما نیازمند تغییر ساختار و قانون در صنعت چاپ هستیم،‌ بخش صنعتی چاپ باید جدی‌تر دیده شود.

وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته و با قوانین فعلی سرفصلی برای حمایت از صنعت چاپ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست، وزارت صمت نیز مسئولیت ما را نمی‌پذیرفت و می‌گفت، شما زیرمجموعه ارشاد هستید و ما حمایتی نمی‌کنیم. در دیداری که فعالان این صنعت با وزیر ارشاد داشتند، پیشنهادات و وعده‌هایی برای رفع این مشکلات مطرح شد.

ابوالحسنی در بخش دیگری از سخنان خود به چاپ دیجیتال و تخلفاتی که در ذیل آن انجام می‌شود،‌ اشاره کرد و یادآور شد:‌ متأسفانه وزارت صمت بدون نظر کارشناسی چاپ دیجیتال را زیرمجموعه اتحادیه لیتوگرافان قرار داده است،‌ توجیه‌شان هم این است که تعدادشان اندک است؛ در حالی که اتحادیه لیتوگراف نه ابزار و نه تخصص نظارت روی چاپ دیجیتال را ندارد،‌ اکنون تمامی کتاب‌ها در چاپ دیجیتال چاپ می‌شود و کمتر ناشران به سراغ چاپ افست می‌روند. عدم نظارت هم موجب شده که این عرصه با تخلفات گسترده روبرو شود.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی