با این ابزارها فقط در چند دقیقه به رایگان یک رزومه کاملا حرفه‌ای بسازید!

برای اینکه بتوانید برای مشاغلی در خارج از کشور رزومه بفرستید، نیازمند رزومه انگلیسی هستید. حتی اگر تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته باشید، ساخت یک رزومه به زبان انگلیسی می‌تواند زمان‌بر و خسته کننده باشد. برای این منظور، باید از یک سرویس رزومه‌بین‌المللی و معتبر استفاده کنید. البته تعدادی رزومه ساز آنلاین ایرانی موجود هستند که در کنار ساخت یک رزومه فارسی، یک رزومه انگلیسی نیز برای شما آماده می‌کنند.

در ادامه این مقاله می‌خواهیم بهترین سرویس‌های ساخت رزومه حرفه‌ای جهان در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱

پیش از اینکه به معرفی بهترین رزومه سازهای ۲۰۲۱ بپردازیم، بد نیست که در در رابطه با اهمیت رزومه و نوشتن اصول آن صحبت کنیم و بگوییم که یک سرویس رزومه ساز آنلاین، دقیقا چکار می‌کند و چرا به آن نیاز دارید.

رزومه چیست و چه اهمیتی دارد؟

رزومه شغلی، سندی است که شما را به کارفرما معرفی می‌کند. زمانی که یک کارفرما، فرصتی شغلی را آگهی می‌کند، کارجویان رزومه‌های خود را برای آن فرصت شغلی، ارسال می‌کنند. مطالعات نشان داده‌اند که هر کارفرما، در غربال‌گری اولیه رزومه‌ها، فقط ۷ ثانیه به هر رزومه وقت اختصاص می‌دهد.

رزومه نویسی اصول و استانداردهای خاص خودش را دارد که باید حتما آن‌ها را رعایت کنید. هر رزومه دارای چهار بخش اصلی زیر است:

  • اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس
  • سوابق شغلی
  • مهارت‌ها و توانمندی‌ها
  • سوابق تحصیلی

البته می‌توانید بخش‌های دلخواهی مثل افتخارات و دستاوردها و علاقه‌مندی‌ها را نیز به رزومه خود اضافه کنید.

با اینکه نوشتن یک رزومه بر اساس این بخش‌ها، کار راحتی به نظر می‌رسد اما رعایت تمامی اصول نوشتن رزومه، نیاز به دقت و زمان بالایی دارد؛ به ویژه اگر قصد داشته باشید یک رزومه به زبانی غیر از زبان فارسی، تهیه کنید.

بنابراین، خیلی از کارجویان ترجیح می‌دهند از قالب‌ها یا فرم رزومه استفاده کنند. البته راه‌حل بهتر و کامل‌تر برای ساخت رزومه، استفاده از سرویس‌های رزومه‌ساز رایگان است که می‌توانید آن‌ها را در وب پیدا کرده و از آن‌ها برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای و استاندارد فارسی، انگلیسی، فرانسوی یا هر زبان دیگری، کمک بگیرید.

در ادامه، بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ را به شما معرفی می‌کنیم. همچنان با ما همراه باشید.

رزومه ساز آنلاین Novo Resume

Novo Resume یک رزومه ساز آنلاین است که امکان انتخاب از میان هشت قالب را به شما می‌دهد. همچنین، این وبسایت، خدمات دیگری مثل بهینه‌ساز محتوا، نمونه رزومه‌های پیش-نوشته شده، کاور-لتر ساز و قالب‌هایی برای کاور-لتر یا همان نامه اختصاصی، عرضه می‌کند.

برخلاف دیگر رزومه‌سازها که محتوای رزومه خود را در آن‌ها، در کادرهای جداگانه وارد می‌کنید، در Novo Resume، خودتان می‌توانید کل سند را ویرایش کرده، بخش‌هایی از آن را حذف کنید یا بخش‌هایی به آن، اضافه نمایید.

به علاوه، امکان تغییر فونت، قالب، طراحی یا چیدمان عناصر در هنگام ساخت رزومه در Novo Resume وجود دارد.

Novo Resume بدون شک یکی از بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ است و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به موارد زیر، اشاره کرد:

  • داشتن یک سرویس نمره بهینه‌ساز که در هنگام ساخت رزومه، امتیاز رزومه را به شما نشان می‌دهد. شما با تغییر رزومه خود، می‌توانید این امتیاز را بالا ببرید.
  • در سرتاسر قالب رزومه، علامت تعجب‌هایی زرد رنگ دیده می‌شود که با کلیک کردن روی آن‌ها، نکات و توصیه‌هایی به شما ارائه می‌شود.
  • در هنگام ساخت رزومه می‌توانید قالب انتخابی خود را تغییر دهید.

نسخه رایگان Novo Resume به شما امکان ساخت یک رزومه تک صفحه‌ای را می‌دهد.

رزومه ساز رایگان Live Career

یکی دیگر از بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱، Livecareer است. این سرویس رزومه ساز، خدمات دیگری مثل نمونه رزومه‌ها، قالب‌ها، کاور-لتر ساز، قالب‌های کاور-لتر و هر چیز دیگری که برای ساخت یک رزومه عالی نیاز دارید را به شما ارائه می‌دهد.

به علاوه، این رزومه‌ساز، قالب‌های مناسب برند شما را بر حسب سابقه کار و نوع تخصص، به شما پیشنهاد می‌کند.

بعد از اینکه قالب مورد نظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید محتوای رزومه خود را در آن وارد کرده یا خیلی ساده، رزومه قبلی خود را در Live Career آپلود کنید تا در قالب انتخاب شده، به شما تحویل داده شود. البته، امکان استفاده از رزومه لینکدین وجود ندارد. از دیگر نقاط ضعف این رزومه‌ساز می‌توان به فرمت فایل رزومه اشاره کرد؛ فقط امکان دانلود رزومه در فرمت word وجود دارد و شما نمی‌توانید رزومه خود را به صورت PDF دانلود کنید.

Live Career فقط امکان ساخت یک رزومه رایگان را به شما می‌دهد.

رزومه ساز Zety

رزومه ساز Zety، تمام ابزارهایی را که برای ساخت یک رزومه جذاب نیاز دارید، در اختیار شما قرار می‌دهد.

بعد از اینکه یک قالب رزومه انتخاب کردید، می‌توانید همانند Live Career، محتوای رزومه خود را به صورت دستی در آن وارد کرده یا با آپلود یک فایل رزومه، آن را با قالب انتخاب شده از Zety، تحویل بگیرید.

رزومه ساز USA jobs

اگر بخواهید برای یک شغل دولتی در ایالات متحده آمریکا رزومه بفرستید، یکی از بهترین رزومه‌سازهای رایگان برای شما، USA jobs است. برای شروع باید یک حساب کاربری در USA jobs بسازید. سپس، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. ورود به حساب کاربری
  2. به بخش Documents بروید
  3. اگر می‌خواهید رزومه شما از روی یک فایل رزومه قبلی ساخته شود، روی گزینه Upload کلیک کنید.
  4. در صورتی که می‌خواهید یک رزومه جدید بسازید، یک نام برای آن انتخاب کنید.

USA jobs را می‌توان یکی از بهترین سایت های آنلاین برای ساخت رزومه دانست.

رزومه ساز محبوب My Perfect Resume

 این رزومه ساز، بیش از ۳۰ قالب رزومه به شما ارائه می‌دهد. بهینه‌ساز رزومه، کاور-لتر ساز، قالب‌های کاور-لتر و چندین گزینه‌ی شخصی‌سازی، از دیگر امکانات My Perfect Resume هستند.
این رزومه‌ساز، پلتفرمی مشابه با Live Career و Zety دارد.

رزومه ساز پرکاربرد Resume.com

این سرویس، یک رزومه ساز کامل و یکی از بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ است که اطلاعاتی در رابطه با نوشتن یک رزومه، یک نامه اختصاصی، شغل مناسب شما و … به کاربران ارائه می‌دهد.

کار کردن با رزومه ساز Resume.com بسیار راحت است و برای این کار، مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. نوع کاری را که می‌خواهید برای آن رزومه بفرستید، وارد کنید.
  2. یک قالب رزومه از میان ۹ قالب موجود، انتخاب کنید.
  3. روی هر بخش از قالب کلیک کرده و آن را ویرایش کنید. همچنین، نکاتی برای تکمیل هر بخش به کارجویان ارائه می‌شود.
  4. در پایان می‌توانید رزومه خود را در قالب PDF دانلود کرده یا مستقیما پرینت بگیرید. Resume.com یکی از بهترین سایت های رزومه ساز رایگان است.

رزومه ساز پیشرفته JobScan

این سرویس را بیشتر به خاطر نرم‌افزار پرچمدارش که به شما امکان انطباق رزومه با فرصت شغلی پیش از ارسال رزومه را می‌دهد، می‌شناسند.

با این حال، JobScan اخیرا یک رزومه‌ساز راه‌انداخته که یکی از بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ است. این رزومه‌ساز، دارای قالب‌هایی عالی برای رزومه و قالب‌هایی برای نامه‌ی اختصاصی و خیلی چیزهای مفید دیگر است و نکاتی در رابطه با رزومه‌نویسی به کارجویان، آموزش می‌دهد.

JobScan براساس عوامل مختلف مثل مهارت‌ها، تحصیلات، کلمات کلیدی و … یک نمره به رزومه شما می‌دهد. براساس این نمره، می‌توانید رزومه‌ای بسازید که با فرصت‌های شغلی مورد نظر، انطباق بسیار خوبی داشته باشد.

رزومه ساز رایگان Kickeresume

کیکرزومه، یکی از بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ است. شما باید پیش از استفاده از امکانات Kickeresume مثل قالب‌ها، قالب‌های کاور-لتر و … یک حساب کاربری بسازید. یکی از امکانات بسیار عالی این رزومه‌ساز، امکان ساخت رزومه براساس پروفایل لینکدین شما است. به علاوه، گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی برای تغییر مواردی مثل فونت، رنگ، فرمت و … در قالب رزومه انتخاب شده وجود دارد. در نهایت می‌توانید رزومه را به صورت PDF یا Word دانلود کرده یا آن را در دراپ باکس، ذخیره کنید.

رزومه ساز مشهور Indeed

شاید بتوان گفت که ساده‌ترین رزومه‌ساز در میان بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱، رزومه‌ساز Indeed باشد که احتمالا، نام آن را شنیده باشید. Indeed را می‌توان یک کاریابی آنلاین بین‌المللی دانست که یک رزومه‌ساز آنلاین هم دارد.

رزومه‌ساز Indeed، بسیار ساده اما مؤثر عمل می‌کند. این رزومه ساز، فاقد امکانات زیر است:

  • بهینه‌سازی رزومه
  • نمونه رزومه
  • قابلیت‌های درگ کردن و رها کردن
  • قابلیت‌های مرتبط با نامه اختصاصی

جمع‌بندی

رزومه نویسی، اصول و استانداردهایی دارد و به غیر از محتوای رزومه، طراحی آن نیز روی شانس استخدام شدن شما، تأثیرگذار است. به همین دلیل، خیلی از کارجویان، از قالب‌های آماده یا فرم خام رزومه برای ساخت رزومه کاری استفاده می‌کنند.

یکی از بهترین روش‌ها برای ساخت رزومه حرفه ای، استفاده از یک رزومه ساز آنلاین است. در این مقاله، شما را به بهترین رزومه سازهای رایگان در سال ۲۰۲۱ آشنا کردیم.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی