حمایت یک عضو کمیسیون و تحقیقات مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به معرفی مسعود فیاضی بعنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و بررسی صلاحیت و برنامه های وی در مجلس اظهار کرد:  وزیر پیشنهادی دارای شخصیتی علمی بوده و برنامه‌های خوبی درباره وزارت آموزش و پرورش به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارائه کرده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در برنامه‌های وزیر پیشنهادی این موضوعات دیده شده که البته باید جزییات آن هم مطالعه شود؛ با توجه به این که فرصت کافی برای مرور برنامه‌های وی پیدا نشده و نمایندگان قرار است فردا درباره وی نظر بدهند.

وی با اشاره به دغدغه‌های کمیسیون آموزش درباره تعیین تکلیف شدن فوری وزارت آموزش و پرورش، گفت: ۲ ماه از سال تحصیلی گذشته است و این وزارتخانه با کمبود معلم و امکانات مواجه است، از طرفی حضور دانش آموزان در سر کلاس‌ها هم الزامی شده است. این موارد، موضوعاتی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت بنابراین باید ابتدا تثبیت مدیریت در این وزارتخانه شکل بگیرد.

نماینده مردم همدان خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جلسه با وزیر پیشنهادی با وجود طرح انتقادات خود،  نسبت به فیاضی نظر مثبت دارند

فلاحی اضافه کرد: در نشست کمیسیون با وزیر پیشنهادی، به آقای فیاضی گفتم که شما برای حل مشکلات آموزش و پرورش از جمله بحث رتبه‌بندی و حقوق معلمان، کمبود معلم در فضای آموزشی، امکانات و تجهیزات مدارس نیازمند معاون اقتصادی هستید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش باید دید اقتصادی هم داشته باشد، به امکانات و ظرفیت‌های موجود در این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: متاسفانه این سرمایه‌ها با سوء مدیریت‌ و عدم مدیریت صحیح بر زمین مانده است.

وی به ظرفیت‌های آموزش معلم در دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه ظرفیت‌های این دانشگاه‌ها در دولت قبلی نادیده گرفته شد که اگر چنین نمی‌شد ما امروز با کمبود معلم مواجه نبودیم.

نماینده مردم همدان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: این سند بر زمین مانده است و ما انتظار داریم هر چه زودتر این سند در وزارت آموزش و پرورش پیاده شود.

فلاحی تاکید کرد: مجلس با تسریع در رای اعتماد به وزیر پیشنهادی می‌تواند باعث سر و سامان دادن به این وزارتخانه شود.

23231

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی