پرورش گیاهانی که نور ساطع می‌کنند

به گزارش روز جمعه گروه علم و آموزش ایرنا از پایگاه اینترنتی bgr، مهندسان موسسه فناوری ماساچوست در آمریکا برای شارژ این ذرات جاسازی شده در برگ های گیاه، از یک لامپ «ال.ایی.دی» استفاده کردند. یک چراغ «ال.ایی.دی» ذرات را به مدت ۱۰ ثانیه شارژ می کند و سپس گیاه می تواند تا چند دقیقه نور ساطع کند.

«مایکل استرانو»، استاد مهندسی شیمی در موسسه فناوری ماساچوست و نویسنده ارشد این مطالعه جدید، گفت: این گروه می‌خواستند گیاهان ساطع کننده نور ایجاد کنند که بتوانند نور را جذب، ذخیره و سپس به آرامی ساطع کند. در صورت تکمیل، این کار می تواند نورپردازی گیاهی را در خانه ها و مشاغل در سراسر جهان به واقعیت تبدیل کند.

ایده ابداع گیاهان ساطع کننده نور لزوما ایده جدیدی نیست. در واقع، محققان موسسه فناوری ماساچوست حداقل از سال ۲۰۱۷، روی این ایده کار کرده اند و در آن زمان اولین مجموعه گیاهان خود را که می‌توانستند نور ساطع کنند، درست کردند. اما این گیاهان جدید بسیار قوی‌تر و درخشان‌تر از دسته قبلی هستند.

«شلیا کندی»، استاد معماری موسسه فناوری ماساچوست، می‌گوید: این گیاهان جدید یک تغییر قابل توجه در نحوه تفکر مردم در مورد گیاهان ساطع کننده نور در آینده ایجاد خواهند کرد.

کندی گفت: «ایجاد نور محیط با انرژی شیمیایی تجدیدپذیر گیاهان زنده ایده جسورانه ای است.

محققان از آنزیم هایی مانند لوسیفراز که در کرم شب تاب یافت می شود، در این نانوذرات برای تولید نور استفاده کردند. با این حال، زیبایی این ایده این است که محققان می توانند نانوذرات کاربردی را با هم ترکیب کرده و با هم تطبیق دهند و سپس آنها را در گیاهان زنده قرار دهند تا این ویژگی های عملکردی جدید را تولید کنند.

نانوبیوتیک گیاهی به دلیل اهدافی که انجام می دهد، حوزه جالب توجهی است. محققانی که در حال کاوش در این حوزه هستند بر این باورند این حوزه مطالعاتی می تواند توانایی افزایش عملکرد گیاهان آسیب دیده را داشته باشد. همچنین می تواند عملکردهای جدیدی را به آنها منتقل کند.

محققان معتقدند نانوبیوتیک گیاهی راه را برای افزایش بیشتر گیاهان باز می کند. توسعه مهندسی نانوبیوتیک می تواند به توسعه بیشتر مواد بیومیمتیک (زیست تقلید) برای برداشت نور یا تشخیص بیوشیمیایی بیانجامد،‌ همچنین می تواند بسته به نانوذرات مورد استفاده در فرآیند، خواص احیا کننده و افزایش کارایی را ایجاد کند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی