۹۲ درصد دانش آموزان متوسطه دوم درقم درمدرسه حاضر شده‌اند

حمیدرضا شیخ الاسلام عصر چهارشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا  در قم افزود: متأسفانه در مناطقی از قم ، مقاومت‌هایی جهت تزریق واکسن دانش آموزان وجود دارد که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل این معضل چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد از فرهنگیان استان قم واکسن خود را تزریق کرده‌اند، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد باقی مانده از فرهنگیان معمولا از افرادی بوده اند که بیماری زمینه‌ای داشته و یا بانوان باردار هستند که از تزریق واکسن امتناع کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش قم از بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه اول از ابتدای آذرماه خبر داد و گفت: بیش از نیمی از دانش آموزان قمی در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند و نگرانی هایی در رابطه با عدم تزریق واکسن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی وجود دارد.

وی در پایان تصریح کرد: روز شنبه  آینده در برنامه شاد، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم در رابطه با اهمیت واکسیناسیون عمومی برای مقابله با بیماری کرونا و اقناع دانش آموزان و والدین آنها حضور خواهند داشت و موضوعات را تبیین می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز در این جلسه از ارسال ۲۰۰ نامه به دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و دانشگاه‌ها در رابطه با مسائل مختلف کرونا خبر داد و گفت: ابلاغیه های لازم برای واکسیناسیون تمامی کارمندان انجام شده و مدیران دستگاهها در این رابطه پاسخگو خواهند بود.

محمدرضا گروسی با بیان اینکه از میان هفت هزار و ۷۸۹ کارمند در استان قم، ۶ هزار و ۲۶۰ نفر دوز اول یا هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به این موضوع دقت و توجه داشته و تخلفات احتمالی را مورد رسیدگی قرار دهند.

یکصد و دوازدهمین جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور استاندار و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی به صورت حضوری و ویدیوکنفرانس در سالن همایش های کرامت استانداری قم برگزار شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی