نکات مثبت و منفی دولت رئیسی از زبان بخشایشی/ دولت راهبرد دقیق اقتصادی ندارد

صدروز از عملکرد دولت رئیسی می‌گذرد و به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم در این مدت نسبتا کوتاه هم نقاط ضعفی داشته است و هم نقاط قوت.

احمد بخشایش اردستانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «نکته مثبتی که درباره دولت آقای رئیسی می‌شود گفت این است که دولت رئیسی فرزند زمان است و زمان هرچه پیش می‌رود، دولت پیشرفت خواهد کرد. از سوی دیگر دولت در مقطع کنونی با همه نهادهای انتخابی و انتصابی از مجلس گرفته تا بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تا آستان قدس و کمیته امداد و… همکاری خوبی دارد و آنها هم به دولت کمک می‌کنند زیرا می‌دانند اگر دولت نتواند اعتماد عمومی را احیاء کند، ضربه مهمی به نظام وارد می‌شود».

او ادامه داد: «نکته مثبت دیگری که در عملکرد صدروزه دولت می‌توان به آن اشاره کرد، مسئله واکسیناسیون عمومی است. به یاد داریم که دولت آقای روحانی چه‌قدر مسئله واکسیناسیون را با حاشیه دنبال می‌کرد و مدام خرید واکسن را به عضویت در FATF گره می‌زد اما دولت آقای رئیسی بی‌هیچ حاشیه‌ای این موضوع را خوب پیش برد. از طرفی در همین مدت کوتاه مردم امیدوار شده‌اند که آقای رئیسی بتواند جهشی در حوزه تولید و کسب‌وکار ایجاد کند».

این فعال سیاسی بیان کرد: «از نکات منفی این 100 روز شعارهای بی‌دریغی است که دولت می‌دهد که گاهی فراتر از آنچیزی که در مقام واقعیت قابل اجراست. اکنون مردم احساس می‌کنند گرانی بیشتر شده است و علت هم معلوم است زیرا دولت چهارهزار میلیاردکسری بودجه دارد و به نظرم راه حل کنترل نرخ دلار است».

او مطرح کرد: «مسئله دیگر آن است که دولت راهبرد دقیقی برای اداره اقتصاد کشور ندارد و میان تیم اقتصادی‌اش هماهنگی لازم دیده نمی‌شود. آقای مخبر به عنوان مسئول تیم اقتصادی دولت اقتصاددان نیست و صرفا یک فعال اقتصادی است و از آن سو معلوم نیست آقای رضایی در هماهنگی تیم اقتصادی چه نقشی دارد».

بخشایش اردستانی در پایان گفت: «به هر حال 100 روز آینده بسیار مهم است و مردم در سه ماه پیش رو دولت را قضاوت می‌کنند و یا از دولت رضایت پیدا می‌کنند یا در مقام نقد دولت برمی‌آیند؛ البته نباید از نظر دور داشته باشیم که موضوع رفع تحریم‌ها هم می‌تواند عامل بسیار مهمی در گشایش زندگی مردم باشد و اگر چنین شود حتما رضایت عمومی از دولت بالا می‌رود».

2323

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی