حمایت از دانش‌بنیان‌ها به شرط تولید تجهیزات وارداتی در داخل کشور

مالک سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا در خصوص این حمایت افزود: وظیفه معاونت علمی بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان برای توسعه فناوری در کشور است.

وی بیان کرد: تامین و تجهیز شرکت های دانش بنیان از خارج از کشور یکی از این اقدامات حمایتی است، بسیاری از شرکت های دانش بنیان خط تولیدی را در کشور راه اندازی کرده اند یا محصول و تجهیزاتی دارند که در بعضی اوقات نیاز به تامین بخشی از قطعات آن از خارج کشور است.

وی ادامه داد: بنابراین ما به این مقوله در قالب مشاوره یا اقدام اجرایی ورود کرده تا به شرکت های دانش بنیان کمک کنیم اما با این شرط که در سال های بعدی تولید همین کالا یا تجهیزات بتواند در داخل کشور صورت گیرد و برای صنایع تامین شود.

سعیدی یادآور شد: این حمایت تنها برای تجهیز و راه اندازی خط تولید دیده شده که تولید متوقف نشود تا در آینده از واردات آن محصول بی نیاز و مستقل شویم.

وی در خصوص اینکه تجهیزات مورد نیاز شرکت ها بیشتر مربوط به کدام بخش از صنعت است، گفت: این حمایت چون جدید است در حد مراجعه شرکت ها به ما و نیازسنجی صورت گرفته است اما بیشتر وابستگی آنها به تامین قطعات از کشور چین مرتبط است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی