شورای دانش‌آموزی فرصتی برای رشد مهارت‌ فردی اجتماعی دانش‌آموزان است

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در متن پیام خود آورده است: «بیست و چهارمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی» در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، آزمونی بسیار موفق از الگوی مشارکت اجتماعی و سیاسی کاملاً آزاد، اما متعهد به مبانی نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

وی افزود: جوانان و نوجوانان بالنده و فهیم میهن در طول تاریخ، بارها قوه فهم و قدرت تشخیص خود را به اثبات رسانده و به رخ جهانیان کشانده اند و با شیوه های مختلف مثل حضور تأثیرگذار در دوران دفاع مقدس، فعالیت های اجتماعی و سیاسی، راهپیمایی ها و حضور پررنگ و با نشاط در انتخابات شوراهای دانش آموزی، با آرمان ها واهداف والای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده اند.

کاظمی در این پیام خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: نظام تعلیم و تربیت، بدون مشارکت و اراده شما آینده سازان شکل نمی گیرد و اکنون دولت منتخب مردمی، به دانش فرزندان لایق وتوانمندی چون شما به خود می بالد که با مسئولیت پذیری، مشارکت جویی، کسب مهارت های اجتماعی، گفت وگو و نقد سازنده، تعامل فکر و اندیشه، تفاهم و همدلی و برقراری ارتباط صحیح و دوسویه با مسئولان مدرسه در پیشبرد اهداف خود و جامعه گام برمی دارید.

وی ادامه داد: از شما عزیزان انتظار دارم در پاسخ به سوالات ریاست جمهوری در مراسم آغازین سال تحصیلی جدید مبنی بر ویژگی های ایران قوی مشارکت فعال داشته باشید.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: از مدیران، مربیان و معلمان  نیز انتظار دارم زمینه حضور و مشارکت دانش آموزان را در این فعالیت تربیتی فراهم کنند و در تمامی مراحل انتخابات، تشکیل انجمن ها، دانش آموز محوری، تکریم عملی و مشارکت همه جانبه و بانشاط، دانش آموزان را مانند همیشه مورد توجه جدی قرار دهند.

به گزارش ایرنا، شورای دانش آموزی در آیین نامه های اجرایی مدارس به عنوان یکی از ارکان مدرسه مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگزاران قرار گرفته است. این شورا به منظور مشارکت دانش آموزان در امور مربوط به مسائل آموزشی، پرورشی، انضباطی و ایجاد ارتباط صحیح و مستقیم بین دانش آموزان و اولیای مدرسه شورای دانش آموزی تشکیل شده است.  

این وزارتخانه روز گذشته از برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در ۱۹ آبان ۱۴۰۰ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی