فضانوردان ماموریت کرو-۲ به زمین بازگشتند

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، چهار فضانورد ماموریت «کرو -۲» دوشنبه شب ایستگاه بین المللی فضایی را ترک کردند و سفر خود را در جو زمین به سمت «پنساکولا» در فلوریدا آغاز کردند.

کپسول «کرو دراگون  اندیوور» شرکت فضایی اسپیس ایکس ساعت ۱۰:۳۳ دوشنبه شب به وقت منطقه زمانی شرقی در آب فرود آمد و به این ترتیب ماموریت «کرو-۲» را که ۶ ماه به طول انجامیده بود، به پایان رساند.

پس از آن قایق ها به سرعت برای بازیابی چهار خدمه این فضاپیما به نام های «مگان مک آرتور» و «شین کیمبرو» از ناسا، «آکی هوشید» از سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن و «توماس پسکت» از سازمان فضایی اروپا در محل  استقرار یافتند.

کیمبرو اندکی پس از فرود از داخل کپسول به ماموران کنترل این ماموریت گفت: «بازگشت به سیاره زمین عالی است.» حدود ۴۰ دقیقه پس از اینکه کپسول دراگون در آب فرود آمد، کپسول باز شد و فضانوردان راهی معاینه پزشکی شدند.

پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که این فضانوردان بعدازظهر یکشنبه ایستگاه فضایی را ترک کنند و صبح روز دوشنبه به زمین برسند، اما این سفر به دلیل آب و هوای نامساعد در محل فرود روی زمین به اواخر روز دوشنبه (۸ نوامبر) موکول شد. 

ماموریت کرو-۲»، سومین پرواز فضایی انسانی شرکت فضایی «اسپیس‌ایکس» برای ناسا و دومین ماموریت از ۶ ماموریت سرنشین‌دار این شرکت برای ناسا تحت یک قرارداد چند میلیارد دلاری است. این شرکت همچنین در حال آماده شدن برای انجام پرواز خدمه بعدی خود برای ناسا است که یک ماموریت چهار نفره به نام «کرو-۳» خواهد بود و برای ۱۰ نوامبر برنامه‌ریزی شده است.

فضانوردان «کرو-۳» قرار است روز چهارشنبه ۱۹ آبان (۱۰ نوامبر) از پد ۳۹A مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شوند.

ماموریت «کرو-۳» سه فضانورد ناسا به نام‌های «راجا چاری»، «توماس مارشبرن»، «کایلا بارون» و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام «ماتیاس مورر» را برای انجام یک ماموریت ۶ ماهه به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد فرستاد.

کرو-۲ ، دومین مأموریت عملیاتی از ۶ مأموریت سرنشین‌دار مشترک ناسا و اسپیس‌ایکس است و به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی سرنشین‌دار تجاری این سازمان فضایی انجام می‌شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی