ساخت مدارس نوین و هنرستان‌ها در دستورکار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، ناصر قفلی روز دوشنبه در همایش ملی بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز افزود: انجمن خیرین مدرسه ساز سه برنامه راهبردی را مد نظر دارد که اولین برنامه، «مدرسه یاری» است.

وی ادامه داد: مدرسه یاری به منظور افزایش کیفیت به ویژه در مناطق کمتر برخوردار طراحی شده است که خیرین هر رقم مبلغی که بتوانند کمک می‌کنند تا کیفیت تحصیلی افزایش یابد.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور عنوان کرد: برنامه راهبردی دیگر این است که خیرین به صورت هیات امنایی به مدارس ساخت خود رجوع کنند و مشکلات آن مدارس را رفع کنند.

قفلی با اشاره به مشکلاتی که افزایش قیمت ها در ساخت مدارس ایجاد می کند، افزود: با توجه به گرانی‌ها، امروز با برآورد خیرین نصف کار و نتیجه سال گذشته انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل طولانی شدن زمان ساخت مدرسه، بسیاری از خیرین شاکی هستند که ساخت مدارس تمام نمی شود، مدارس سبک ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزان تر و در مدت زمان چند ماهه تحویل داده می شوند که می تواند باعث ترغیب خیرین به کار نیک می شود اما زمانبر بودن ساخت مدرسه خیرین را از ادامه کار نیک دور می کند.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه ساخت هنرستان ها هم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: بهتر است که اگر دبیرستانی آمادگی دارد، به هنرستان تبدیل شود. دانش آموزان سال ها به مدرسه می روند و در نهایت نتیجه هزینه‌کرد خانواده ها فردی بیکار می شود.

قفلی یادآور شد: باید مهارت آموزی صورت گیرد بنابراین بهتر است که دیگر دبیرستان ساخته نشود، بهتر است که مشارکت عمومی برای ساخت هنرستان بکار گرفته شود، خیرین با مشارکت یکدیگر می توانند یک دبیرستان بسازند و در نهایت هر کلاس درس به نام یک خیر نامگذاری شود.

وی افزود: شهرک های صنعتی بسیاری وجود دارد که هنرستان ها می تواند در آنجا ساخته شوند. از استاندارها کمک می خواهیم تا از خیرین برای دعوت خیرین کمک کنند. ساخت هنرستان در جوار کارخانه ها بسیار مناسب است تا کارآموزی نیز در کارخانه ها انجام شود.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور تاکید کرد: اگر مهارت آموزی ترویج پیدا نکند، بیکاری در آینده بسیار بیشتر می شود.

خیرین داشته خود را برای بهره‌مندی جامعه هزینه می کنند

همچنین عباس مصلی نژاد در ادامه این مراسم اظهار داشت: خیرین افرادی هستند که در انجام عمل خیر خودشان نفع مالی ندارند و از عمر و داشته ها برای بهره مندی جامعه هزینه می کنند.

وی افزود: یونسکو سطوحی را برای با سواد بودن افراد اعلام کرده که اولین مرحله، تعریف سواد خواندن و نوشتن است، با گذر زمان دانستن زبان خارجی و استفاده از رایانه هم به سطح باسوادی اضافه شد.

این خیر نیک اندیش ادامه داد: در واقع با گذشت زمان تعریف جدیدی از سواد مطرح شد و اکنون باسوادی به فردی اطلاق می شود که سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد عددی، سواد رسانه، سواد آموزش و پرورش، سواد استفاده از رایانه و فضای مجازی، سواد سلامت، سواد قومی و نژادی، سواد محیط زیست و انرژی، سواد تحلیلی و سواد علمی را داشته باشد.

مصلی نژاد در توصیف سواد علمی گفت: سواد علمی این توانایی را ایجاد می کند که علم با عمل هماهنگ شود و نتیجه بهتری از علم آموزی به دست آید. 

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی