مدارس سنگی مشکل امروز حوزه نوسازی مدارس هستند

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مهراله رخشانی مهر عصر امروز دوشنبه در همایش ملی بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور اظهار داشت: هرچند که اعتبارات نوسازی مدارس افزایش یافته است اما اعتبارات تخصیص یافته به مدرسه سازی با توجه به واقعیت جامعه در خصوص افزایش قیمت ها کافی نیست.

وی تاکید کرد: رفع کمبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان و مدارس نیازمند بازسازی در تهران به هزینه بیشتری نیاز دارد.

۳۰ هزار خیّر در کشور به امر مدرسه‌سازی مشغول هستند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با وجود بیش از ۳۰ هزار خیّر مدرسه‌ساز، مدرسه‌سازی به نوعی از دوستی تبدیل شده است.

رخشانی مهر با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس یا به طور کامل خیّری یا با مشارکت دولت توسط خیرین ساخته شده است، افزود: برای افزایش تعداد خیرین به فرهنگ مشارکت، همدلی و همراهی نیازمند هستیم؛ بنابراین طرح آجر به آجر طراحی شد تا همه جامعه ایران به اقدام خیر مدرسه سازی فراخوانده شوند.

رییس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: همچنین در پویش به رنگ مدرسه روزانه پنج هزار نقاشی به منظور مدرسه سازی ثبت شده است؛ وقتی سرشار از حس مدرسه سازی هستیم، آینده درخشان تری خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور ۱۷ آبان ماه سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی و همزمان در استان ها برگزار شد. این جشنواره هر سال در راستای تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت آنان در انجام کارهای خیر به عنوان یک افتخار ملی برگزار می شود.

اجرای این جشنواره ملی- استانی به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برنامه ریزی شده است. این همایش ملی در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار و همزمان به صورت ویدئوکنفرانس ارایه شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی