دانش‌آموزان متوسطه دوم درقم ملزم به حضور در مدارس هستند

مجتبی رمضان بیگی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون حدود ۷۰ هزار دانش‌آموز واکسیناسیون شده‌اند که حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان متوسطه استان را تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که از ۱۵ آبان ماه جاری آموزش دوره متوسطه به‌صورت حضوری شده‌است، اضافه کرد: دانش‌آموزان هر کلاس به ۲ گروه تقسیم می‌شوند و هر گروه ۲ یا ۳ روز در هفته به‌صورت حضوری آموزش دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله ۱.۵ متری تا ۲ متر بین دانش‌آموزان، ادامه داد: تمام پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس رعایت می‌شود.

رمضان بیگی تاکید کرد: با فراهم شدن شرایط حضور در مدرسه، دانش‌آموزان مکلف هستند در کلاس‌های درس حاضر شوند و غیبت بی‌دلیل آنان قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: درحال حاضر حضور صرف دانش‌آموزان در فضای مجازی مورد قبول نیست و افرادی که در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند، باید دلیل قابل قبول داشته باشند.

وی با اشاره به اختیاری بودن تزریق واکسن،‌ خاطرنشان کرد: بر اساس توافق وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دانش‌آموزان در واحدهای آموزشی منوط به تزریق واکسن نیست و اگر دانش‌آموزی واکسن نزده نیز باید در مدرسه حاضر شود.

معاون آموزش‌وپرورش قم تاکید کرد: تجربه نشان داده واکسن مهم‌ترین ابزار پیشگیری از شیوع بیماری است و اگر به‌صورت گسترده انجام شود می‌تواند زنجیره انتقال بیماری را قطع کند.‌

۲۷۵ هزار دانش‌آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان قم تحصیل می‌کنند که ۱۲۴ هزار دانش‌آموز در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال قرار دارند و باید واکسن دریافت کنند.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، بر اساس رنگ‌بندی اپلیکیشن ماسک، از بیستم شهریورماه جاری وارد مناطق پرخطر و نارنجی کرونایی شد و از  ۳۰ مهرماه به رنگ زرد درآمد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید ۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌ دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده‌ است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی