انتقاد یک نماینده از کیفیت بد لوازم خانگی:کسی به تولیدکنندگان داخلی چک سفید امضا نداده

روح‌الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ،  با اشاره به گرانی‌های اخیر لوازم خانگی، گفت: خوشبختانه در کشور تولیدکنندگان متعددی در بحث لوازم خانگی داریم و خودروسازی نیست که بگویم تولید در اختیار چند شرکت به صورت محدود انجام می‌شود.

نماینده مجلس: وزارت

وی با باین اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان داخلی  ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مناسبی برای رقابت حتی با کالاهای مشابه خارجی دارند، ادامه داد:امروز برخی از کالاهای ساخت داخل به کشورهای همسایه و اروپایی صادر می‌شود که این نشانگر آن است که ظرفیت‌های خوبی در این حوزه برای کشور ایجاد شده است.

نماینده بوئین‌زهرا و آوج در مجلس با تاکید بر اینکه رقابتی شدن بازار لوازم خانگی باعث شده تا انحصاری در این حوزه ایجاد نشود، افزود:نگرانی کمبود لوازم خانگی و همچنین انحصار تولید برای یک یا دو شرکت تولیدکننده، کاملاً بی‌اساس است اینکه گفته می‌شود  با ممنوعیت واردات لوازم خانگی شرکت‌های تولیدکننده تبدیل به خودروسازهای داخلی می‌شوند با واقعیت منطبق نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ممنوعیت واردات کالاهای کره‌ای گوشمالی خوبی برای آنها بود، اظهار داشت:باید شرکت‌های خارجی این نکته را متوجه شوند که اگر تعهدی را قبول می‌کنند در شرایط سخت تحریم‌ها رها نکنند و بروند و از این طریق به کشور ضربه وارد نکنند.

عباسپور تصریح کرد:با توجه به شرایط کشور و ممنوعیت ورود کالاهای کره‌ای فرصت مناسبی پیش آمده تا تولیدکنندگان داخلی و صنایع کشور ضمن سهولت در امر سرمایه‌گذاری‌های مشترک، بازارهای منطقه را برای صادرات هدف‌گذاری کنند تا از فرصت ایجادشده در جهت ارزآوری بیشتر کشور استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم تحریم‌ها را دور بزنیم و در کشور اشتغال ایجاد کنیم باید از موتورهای محرکی همچون صنایع تولید لوازم خانگی حمایت جدی داشته‌ باشیم، اظهار داشت:در اجرای اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید داخلی یکی از راهبردهای اصلی است که این موضوع نیازمند این است که وزارت صمت و مجموعه حاکمیت از واحدهای تولیدی حداکثر حمایت را داشته باشند.

نماینده بوئین زهرا در مجلس با بیان اینکه از سوی دیگر تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور نیز باید بدانند که کسی به آنها چک سفید امضاء نداده است، افزود:خط قرمز ما معیشت و رفاه مردم و حمایت از مصرف‌کننده است ما به دنبال آن بودیم تا با ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کره به کارگر ایرانی فرصتی داده شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت و وزارت صمت نیز باید نظارت جدی بر بازار  داشته باشد تا  قیمت لوازم خانگی روزه به روز افزایش پیدا نکند، گفت:در این شرایط دولت باید با متخلفان برخورد کند، با ردیابی مسیر تولید و توزیع، می توان از گرانی نابسامان کالاها جلوگیری کرد.

23216

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی