روایت رحمانیان از دیدار با رئیسی: او امیدوار به حل مشکلات بود ولی …

مهدی رحمانیان، فعال اصلاح طلب و مدیر مسئول روزنامه شرق درباره دیدار سه ساعته مدیر مسئولان رسانه های اصلاح طلب با سید ابراهیم رییسی و نگاه او به مطبوعات و رسانه‌ها به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: این اولین جلسه ای بود که ایشان در قامت ریاست جمهوری با رسانه ها (به تعبیری رسانه های منتقد) داشت. بنابراین باید صبر کرد تا ببینیم فقط به دیدار ختم می شود یا در عمل هم اتفاقی رخ می‌دهد. به نظر می‌رسد قضاوت در این باره تا حدودی زود است اما بنده در مجموع نفس این دیدارها را مثبت می‌دانم و نگاه ایشان به رسانه، نگاه مثبتی است.

شنیدن نظرات رسانه های منتقد توسط آقای رییسی قابل احترام است اما….

او افزود: به هر حال آقای رییسی، اراده کردند، با رسانه‌های منتقد خودشان نشستند و نظرات آنها را شنیدند و در رابطه با صحبت هایی که رسانه ها و مدیران رسانه ها مطرح کردند، ایشان هم نقطه نظرات خودشان را مطرح کردند، به نظر من این قابل احترام است. امیدوارم که این روند هم از سوی ایشان پیگیری شود و هم از سوی سایر مسئولین. ما زمانی به برخورد ذهنی می رسیم که بایکدیگر برخوردهای عینی داشته باشیم و بایکدیگر گفت وگو کنیم و هرکس به فراخور مسئولیتی که در جامعه دارد باید مسائل را منتقل کند و از رهگذر این گفت وگوها نتایج مثبتی را می توانیم بدست آوریم. مجموعا من این دیدار را مثبت دیدم و برای نتایج آن باید تا حدودی صبر کرد.

در صد روزگی دولت شوک امیدبخشی به جامعه وارد نشد 

رحمانیان در پاسخ به این سوال که پیشنهادات شما به آقای رئیسی در این باره چه بوده است؟ عنوان کرد: بنده دو، سه نکته را به ایشان گفتم. نخست این که برخلاف آن رویکرد اولیه‌ای که در جامعه پیدا شد و امیدی که حاصل شده بود، این امید رو به افول است نه از این لحاظ که مردم انتظار دارند طی این صد روز ایشان کاری انجام دهند اما در این صد روز شوک امیدبخشی هم به جامعه وارد نشد و مهم ترین مسئله آن برجام بود که بسیار طولانی شد تا دولت تصمیم بگیرد چه کاری می خواهد انجام دهد و  به تازگی زمان مذاکره مشخص شده است که من به ایشان گفتم درست است که شما گفتید ما معیشت مردم را به برجام گره نمی زنیم ولی آنها این کار را کردند و شما باید این گره را باز کنید.

روایت رحمانیان از دیدار با رییسی: او امیدوار به حل مشکلات بود ولی مختصاتی طراحی نکرد

رییسی باید تیمی را برای دریافت پیشنهادات رسانه‌ها تعیین کند

رحمانیان ادامه داد: نکته دیگری که به ایشان گفتم این بود که انتخاب وزراء حق شما است ولی به نظر من شما یک اتاق فکر مستقل و یک عقل منفصل می خواهید که باید از نحله‌های مختلف انتخاب کنید و مسئله سومی که من پیشنهاد دادم با توجه به اینکه ما رسانه ای هستیم، گفتم بهتر است شما باید تیمی تعیین کنید تا در ارتباط با پیشنهاداتی که در رسانه ها مطرح می شود با صاحبان این پیشنهادها و نویسنده ها گفت و گو شود و نقطه نظرات تکمیلی شان دریافت شود. نفس این تماس از سوی ریاست جمهوری نشان می‌دهد که توجه می شود و اگر احیانا آن پیشنهادات، قابلیت اجرایی دارد به وزراء و دستگاه های مختلف ارسال شود، این موضوع، امیدی را در قاطبه کارشناسان ایجاد می‌کند و می‌تواند یک پیوند دو سویه بین بخش نخبه جامعه و دستگاه اجرایی ایجاد کند. در نتیجه امیدواریم آقای رییسی هرکدام از این موارد را که فکر می کنند عملیاتی است، در عمل به اجرا بگذارند.

تفاوت محسوسی با دیدار قبلی احساس نکردم

این چهره اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که دیداری که قبل از ریاست جمهوری بوده با این دیدار چه تفاوت مهمی داشته است، آیا صحبت هایشان همان صحبت ها بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: به نظر من اشتراکاتی که هم در آن دیدار و هم در این دیدار بود این بود که آقای رئیسی به دقت به حرف ها گوش دادند و یادداشت کردند و به آن حرف ها در پاسخ هایشان اشاره کردند و امیدی که ایشان در آن جلسه و در این جلسه داشت یکسان بود و ایشان به گذر از مشکلاتی که جامعه با آن درگیر است امیدوار بود و من تفاوت محسوسی احساس نکردم.

رییسی امیدوار به حل مشکلات بود هر چند مختصاتی طراحی نکرد

او اضافه کرد: ایشان همان حالت صمیمانه ای که در آن جلسه داشتند را در این جلسه هم داشتند و سعی نکردند فاصله ای بین خودشان و دیگران ببینند و ایجاد کنند و به نظر من این یکی از نکات مثبت این دو جلسه بود که امیدوارم این روند هم از سوی ایشان و هم از سوی سایر دست اندرکاران تداوم داشته باشد.
رحمانیان در پاسخ به این سوال که نکات و نقطه نظرات آقای رئیسی به رسانه‌های اصلاح طلب چه بود؟ در مورد انتقاداتی که می شد، آیا صحبت و گلایه ای داشتند یا خیر؟ اشاره کرد: آقای رئیسی نسبت به نقدها عمدتا همدلی نشان دادند، زمانی هم که برخی از افول امید صحبت می کردند ایشان معتقد بود و گفتند من امیدوار هستم و من حل مشکلات را در آینده نزدیک به روشنی می بینم. این نکته ای بود که بیان کردند و برای آن مختصاتی طراحی نکردند هرچند نشانه هایی در صحبت هایشان ندیدم اما امیدوار بودند.

23219

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی