برگزاری مسابقات بین‌المللی دانشجویی شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار آموزش ایرنا،  دبیرخانه دانشجویی شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم (USSUN) مستقر در موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان مجری این مسابقات بین‌المللی سالیانه دانشجویی با اعلام این خبر اعلام کرد که مهلت ارسال آثار برای شرکت در این مسابقات تا ۳۰ نوامبر ۲۰۲۱ است.

دانشجویان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مسابقات به آدرس http://www.sun-silkroadia.org و یا silkroadia@ در فضای مجازی مراجعه کنند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی دانشجویی شبکه دانشگاه‌های راه ابریشم

 در سال های اخیر دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی هر ساله شماری از رتبه‌های برتر این مسابقات را به دست آورده‌اند.

برگزاری دوره‌ جامع و تخصصی مدیریت محصول در دانشگاه صنعتی امیرکبیر 

دوره‌ جامع و تخصصی مدیریت محصول توسط باشگاه مهارت و اشتغال دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم با همکاری دیجی اکسپرس (یکی از مجموعه‌های اصلی دیجی کالا) با تکیه بر تجارب اساتیدی از صنعت با محوریت آموزش دقیق و اصولی مدیریت محصول، در نیمه دوم آبان ۱۴۰۰ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

مدیریت محصول، همکاری با مدرسین از صنعت، طراحی تسک و پروژه به همراه هر فصل، ارائه نمونه‌هایی از محصولات واقعی، ارائه فرصت کارآموزی و اشتغال در مجموعه‌های دیجی‌کالا، برگزاری کلاس‌های تعاملی و طراحی شده برای فضای آنلاین، بازدید میدانی از مجموعه‌های دیجی‌کالا، همراهی دانشجویان در فرآیند یادگیری با انجام تسک‌های آموزنده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های نرم مرتبط با مدیریت محصول و غیره از برنامه های این دوره است.

در این دوره مباحثی از جمله تعیین استراتژی محصول، فرصت ها، جایگاه بازار محصول، تعریف محصول، طراحی و توسعه محصول، استراتژی بازاریابی محصول و لانچ محصول و بهبود مستمر و در نهایت رشد در ۳۲ ساعت آموزش تخصصی، هشت ساعت حل تمرین و پروژه و همچنین ۱۰ ساعت آموزش تخصصی مهارت نرم ارایه می شود.

۵۰ ساعت آموزش تخصصی مطابق با استانداردهای بین المللی، ارائه مدرک معتبر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، امکان بازدید میدانی از مجموعه‌های دیجی‌کالا و فرصت کارآموزی و جذب در مجموعه‌های دیجی‌کالا از مزیت های حضور در این دوره بشمار می رود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به ادرس skillclub.aut.ac.ir مراجعه کنند.

دانشجویان علوم پزشکی ملزم به دریافت شناسه اخلاق در پژوهش شدند

معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اعلام کرد: دانشجویان علوم پزشکی برای ثبت پایان‌نامه خود و شرکت در امتحانات ملزم به اخذ شناسه اختصاصی اخلاق در پژوهش هستند.

 در نامه‌ای که از سوی فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت برای معاونت آموزشی وزارت بهداشت ارسال شده است، دانشجویان علوم پزشکی ملزم هستند شناسه اختصاصی اخلاق در پژوهش را اخذ کنند.

در این نامه آمده است: «ثبت پایان نامه صرفا منوط به بررسی و تایید علمی و اخلاقی پروپوزال و صدور مصوبه و به تبع آن شناسه اختصاصی اخلاق در پژوهش از طریق سامانه ملی اخلاق در پژوهش به نشانی ethics.research.ac.ir و نمایه شدن مصوبه در این سامانه است.

همچنین اجرای پایان نامه پیش از تصویب پروپوزال مربوطه توسط کارگروه/ کمیته اخلاق در پژوهش معتبر و اخذ شناسه اختصاصی اخلاق، مصداق بارز تخلف پژوهشی محسوب می‌شود.»

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در این نامه تاکید کرده است: شرکت در امتحاناتی مانند امتحان پیش کارورزی، امتحان ارتقاء سالانه دستیاری (از سال دوم به سوم)، امتحان جامع دوره‌های دکتری تخصصی که بر اساس مقررات آموزشی شرط شرکت در آن‌ها ثبت پروپوزال پایان نامه است، منوط به اخذ شناسه اخلاق و نمایه شدن مصوبه اخلاق در سامانه ملی اخلاق در پژوهش است.

در ادامه این نامه خاطرنشان شده است: صرف ثبت پروپوزال در سامانه مدیریت پژوهش دانشگاه‌ها به منزله ثبت پایان نامه محسوب نمی‌شود.

نجفی در این نامه از معاونت آموزشی وزارت بهداشت خواسته است با توجه به حساسیت موضوع، موارد مطروحه به اطلاع دانشگاه ها، دانشکده ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ذیربط و نیز پژوهشگران و اعضای هیات علمی و به ویژه دانشجویان رسانده شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از دانشگاه ها، دانشکده ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی خواسته است نسبت به اجرای مفاد این مصوبه اقدامات لازم را انجام دهند.

مهلت ثبت‌نام درخواست کار دانشجویی دانشگاه علامه امروز به پایان می رسد

بر اساس معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی مهلت ثبت‌نام کار دانشجویی امروز ۱۶ آبان ماه به پایان می رسد.

 معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد دانشجویان، زمان ثبت درخواست کار دانشجویی در سیستم گلستان تا ۱۶ آبان ماه است. از این رو دانشجویان علاقه‌مند به انجام کار دانشجویی می‌توانند از طریق مراجعه به سیستم گلستان، اقدام به ثبت درخواست کار دانشجویی در زمینه مورد علاقه خود کنند.

 به کارگیری دانشجویان متقاضی مستلزم اعلام نیاز و تایید واحد مربوطه است و همچنین پرداخت هرگونه حق الزحمه، مستلزم ثبت شماره حساب و ثبت درخواست در سامانه کار دانشجویی و تایید نهایی آن توسط اداره خدمات و رفاه دانشجویان است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی