مقایسه گوشی سامسونگ a71 و سامسونگ a12  با اوبو

 حال اگر شما هم در حال حاضر نیاز به خرید یک گوشی سامسونگ دارید اما اطلاعات چندانی از مدل‌های تازه منتشر شده از این برند ندارید، کافی است که این مقاله را دنبال کنید تا به طور تخصصی به ویژگی‌های دو گوشی گلکسی سامسونگ a71 و گلکسی سامسونگ a12 بپردازیم.

بررسی دو گوشی از لحاظ طراحی و کیفیت

شاید اولین موردی که برای خرید یک گوشی در نظر گرفته می‌شود نوع طراحی آن باشد. اولین ویژگی‌ گوشی سامسونگ a71 دارا بودن جنس بدنه پلاستیک و شیشه است که قسمت شیشه‌ای آن از نسل گوریلا گلس بوده که می‌توان روی مقاومت آن حساب باز کرد. از لحاظ قرارگیری دکمه‌ها و درگاه‌های مختلف این گوشی نیز وضعیت به گونه‌ای است که تمامی موارد به راحتی در دسترس کاربرد قرار دارد و حتی حسگر اثرانگشت نیز عملکرد مناسبی را خواهد داشت.

بدنه‌ی این مدل از سامسونگ کاملاً از پلاستیک بوده و یک پوشش مات نیز آن را همراهی می‌کند. ضمناً اگر مشکل سُر خوردن گوشی از دست‌تان در دیگر گوشی‌ها کلافه‌تان کرده، در مدل سامسونگ a12 به جهت وجود خطوط مورب، این مشکل وجود نخواهد داشت. ضمناً وجود پنل‌های این گوشی در بهترین حالات، زیبایی خاصی را به این مدل از گوشی سامسونگ داده است.

بررسی صفحه نمایش a71 در مقابل a12

کیفیت صفحه نمایش یکی از معیارهای اصلی خرید یک گوشی هوشمند است که برای بسیاری از استفاده کنندگان حائز اهمیت است. همیشه صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت خواسته‌ی علاقمندان به موبایل است و از این رو گوشی گلکسی سامسونگ a71 دارای یک نمایشگر تقریباً 7 اینچی است که با رزولوشن فوق العاده‌ای نیز همراه است. ضمن اینکه زاویه دید بسیار عالی در این نوع گوشی سامسونگ گلکسی به نسبت گوشی‌های هم‌رده‌ی سامسونگ، نشان از عملکرد این برند در این بخش است.

اندازه صفحه نمایش سامسونگ a12 تقریباً 6.5 اینچ است که با وضوح 1560 در 720 همراه شده که کیفیت نمایش را فوق العاده کرده است. با این حال تنها ضعف نمایشگر این مدل از سامسونگ را می‌توان به عملکرد نامناسب آن در برابر نور خورشید اختصاص داد. (در واقع اگر در زیر تابش خورشید نیاز به صفحه نمایش گوشی باشد، افزایش نور گوشی عملکرد کندی خواهد داشت).

بررسی نرم افزاری a71 و a12

یکی از بخش‌های مهم گوشی هوشمند، بحث نرم افزاری است که سامسونگ در این دو مدل بسیار عالی عمل کرده است. سامسونگ a71 دارای اندروید 10 و رابط کاربری UI 2.0 است. البته انتظار می‌رفت که در این مدل از سامسونگ رابط و اندروید آپدیت شده باشند که متأسفانه این اتفاق رخ نداد. با این حال شاید تفاوت‌های آنچنانی در این مورد وجود نداشته باشد و تغییرات آنچنانی را به لحاظ نرم‌افزاری احساس نکنید.

این مدل از سامسونگ نیز دارای اندروید 10 و رابط کاربری IU Core 2.5 است که نشان از بهینه‌تر شدن رابط کاربری نسبت به مدل‌های از قبل منتشر شده این برند می‌دهد. گفتنی است که از نقاط ضعف این رابط کاربری می‌توان به نبود سرویس پرداخت اینترنتی و سامسونگ pass اشاره کرد.

مقایسه گوشی سامسونگ a71 و سامسونگ a12  با اوبو

بررسی دو گوشی از لحاظ دوربین

اگر اهل ثبت تصاویر شگفت‌انگیز هستید، حتماً باید یک گوشی با دوربین مناسب خریداری کنید. ماژول در نظر گرفته برای این گوشی سه گانه بوده  و در کل 4 دوربین مختلف در سامسونگ a71 تعبیه شده است که کیفیت‌های آن به ترتیب 64 مگاپیکسل، 16 مگا، 12 و 5 مگاپیکسل است. گفتنی است که هر کدام از این دوربین‌های عملکرد نسبتاً عالی دارند که می‌توان تصاویر با کیفیتی را به ثبت رساند. مزیت ثبت تصاویر پرتره و محو کردن پس‌زمینه در سامسونگ a71 تعبیه شده است.

در سامسونگ a12 یک دوربین 4گانه قرار داده شده است که بیشترین کیفیت شامل 48 مگاپیکسل است. همچنین این دوربین را لنزهای 5، 2 و 2 مگاپیکسلی نیز همراهی می‌کند. ثبت تصاویر با بهترین جزئیات از بهترین ویژگی‌های دوربین این گوشی محسوب می‌شود که یک‌سری مزیت‌های دیگر نیز در آن جای داده شده است.

بررسی باتری سامسونگ a71 و a12

کیفیت باتری برای هر نوع گوشی دارای اهمیت است که حتماً قبل از خرید باید مورد بررسی قرار بگیرد. بسیاری از کاربران با توجه به کیفیت باتری گوشی اقدام به خرید آن می‌نمایند. باتری گوشی سامسونگ a71 ظرفیت 4500 میلی‌آمپری دارد به طوری که می‌توان حداقل 15 ساعت با آن وب‌گردی کرد یا اینکه 40 ساعت به طور مداوم مکالمه انجام داد. پخش موسیقی به مدت زیاد و همچنین بازی طولانی مدت از دیگر ویژگی‌های این باتری محسوب می‌شود. گفتنی است که باتری این گوشی از برند سامسونگ نسبت به دیگر مدل‌ها از کارآیی بهتری برخوردار است.

در گوشی سامسونگ a12 یک باتری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر در نظر گرفته شده است که دارای شارژ سریع نیز است، به طوری که حداقل در 120 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد. از این باتری نیز می‌توان به مدت 4 ساعت با صفحه روشن به بازی پرداخت و حداقل 2 روز کاری به طور متوسط دوام خواهد آورد. باتری‌های دو گوشی به نسبت دارای وضعیت مناسب برای استفاده روزمره است.

مقایسه گوشی سامسونگ a71 و سامسونگ a12  با اوبو

خرید دو گوشی سامسونگ a71 و سامسونگ a12 از فروشگاه اوبو

تا جایی که ممکن بود در این مقاله به بررسی و مقایسه دو گوشی سامسونگ a71 و سامسونگ a12 پرداختیم تا اگر در حال حاضر قصد خرید یک گوشی از برند سامسونگ دارید، بتوانید با اطلاعات بیشتری نسبت به خرید آن اقدام کنید. در کنار این مورد به جهت خرید گوشی سامسونگ باید از فروشگاه‌های مجاز و البته معتبر استفاده کنید که برای این منظور پیشنهاد می‌کنیم که به فروشگاه اوبو مراجعه نمایید.

این فروشگاه با در نظر گرفتن قیمت‌های بسیار ایده‌آل و همچنین گارانتی کامل یکساله بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می‌دهد و تاکنون توانسته است رضایت حداکثری افراد را بدست آورد. بنابراین اگر علاقه به بررسی گوشی‌های برند سامسونگِ فروشگاه اوبو دارید، کافی است که به وب‌سایت این فروشگاه سر بزنید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی