کتاب راهنمای «نویسندگی علمی در جهان آنلاین» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، انتشارات ثانیه، کتاب «نویسندگی علمی در جهان آنلاین» با موضوع فنون نویسندگی علمی در فضای مجازی را منتشر کرد.

ویراستاران کتاب، کریستی ویل­کاکس، بتانی بروکشایر و جیسون جی. گولدمن هستند و مترجم آن پوریا ناظمی است.

در مقدمه کتاب از قول ویراستاران آمده است:‌ «ما بیست‌وهفت نفر از موفق‌ترین و روشنگرترین چهره‌های ارتباطات علم آنلاین را گرد هم آورده‌ایم تا آنچه را سال‌ها تجربه به آن‌ها آموخته است با شما در میان بگذارند. تمام تجربه‌های آن‌ها تا جای ممکن به‌روز و کارآمد است و تا حدی که امکان دارد همه منابع آنلاین که در این کتاب خواهید دید به‌روز شده و در دسترس هستند.

کسی که کارش را در نقش ارتباط‌گر علم آغاز می‌کند نمی‌خواهد حضورش و صدایش در میان جمعیت گم شود. همه ما داستان‌های متفاوتی برای روایت داریم. زاویه‌های مختلفی که برای ارتباطات استفاده کنیم؛ اما برخی از اوقات پیدا کردن صدا و لحن شخصی و منحصر به فردمان می‌تواند کاری دشوار باشد. جامعه ارتباطات علمی شاید در نظر اول ظاهری هراسناک داشته باشد، اما جامعه‌ای دوستانه است.»

در این کتاب، مباحثی چون «تاثیر تجربه‌های شخصی در نویسندگی علمی»، «توصیه‌هایی را برای زنانی که به وبلاگ نویسی روی می‌آورند»، «فواید وبلاگ‌نویسی به‌عنوان بخشی از دوره آغازین کار ژورنالیسم»، «نویسندگی علمی در مسیر ارتقا و رشد شغل دانشگاهی»، «چگونگی پوشش کنفرانس‌های علمی»، «فنون مخاطب‌یابی در فضای آنلاین»، «نحوه مواجهه با مزاحمان اینترنتی»، «چطور می‌توانید با وبلاگ‌نویسی درآمد کسب کنید؟» و «چطور وبلاگ شما می‌تواند در نقش یک «آزمایشگاه نویسندگی» به شما خدمت کند؟»، مطرح می‌شوند.

«نویسندگی علمی در جهان آنلاین»، در ۳۲۶ صفحه، قطع رقعی، به قیمت ۶۰ هزار تومان وارد بازار نشر شده است.

۵۷۵۷

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی