انتقاد شدید یک نماینده از ساده انگاری کرونا / دولت در تثبیت قیمت کالاهای اساسی تجربه خوبی ندارد

معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم ، درخصوص ارزیابی اقدامات و عملکرد دولت در ۱۰۰ روز، گفت: یکی از اقدامات خوبی که در اولویت بود و دولت آن را به خوبی پیش برد، موضوع تسریع و تکمیل در بحث واکسیناسیون بود که خداراشکر انجام شد و اثرات آن را شما هم دیدید؛ لذا جا دارد که از دولت در این زمینه تشکر داشته باشم.

وی ادامه داد: اما در بحث تثبیت قیمت کالاهای اساسی متاسفانه تجربه خوبی نداشتیم، قیمت کالاها مخصوصا فرآورده‌های لبنی افزایش پیدا کرده است.

نماینده چابهار در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی پیرامون «سفرهای استانی رئیس‌جمهور و اینکه اگر سفرها بازدهی نداشته باشد تبدیل به موج ناامیدی و نگاه منفی به دولت خواهد شد»، بیان داشت: بحث سفرهای استانی آقای رئیس‌جمهور به شدت تاثیرگذار و مفید است، ما نباید از هم‌اکنون پیش ‌داوری کنیم. ما یک رئیس‌جمهور داشتیم که یک سال و نیم آخر دولت خود از ولنجک بیرون نیامد، آیا آن خوب بود؟ حالا که دولت به استان‌ها می‌رود، باید صبر کنیم و فرصت بدهیم.

دولت در بحث تثبیت قیمت‌ کالاهای اساسی تاکنون تجربه موفقی نداشته است/ وارد پیک ششم نشده‌ایم اما برخی شهرها قرمز شده‌اند/ هیچ عقد اخوتی با دولت نداریم

وی تصریح کرد: اما اگر احساس کنیم شرایط مطلوب نیست، هیچ عقد اخوتی با دولت نداریم و حتما ورود خواهیم کرد؛ حتی خود بنده به عنوان اولین نفر منتقد خواهم بود ولی اکنون باید به دولت زمان بدهیم و برای نقد عملکرد زود است.

سعیدی درخصوص اینکه به نظر می‌رسد در وضعیت آغاز پیک ششم کرونا هستیم اما این موضوع از سوی مسئولان امر تکذیب می‌شود، اظهار داشت: اینکه بگوییم شرایط کنونی پیک ششم است، درست نیست، اما برخی شهرها مجددا وارد وضعیت قرمز شده‌اند، مثلا زابل از سه‌شنبه هفته گذشته وارد وضعیت قرمز شد. این به معنای آن نیست که وارد پیک ششم شده‌ایم اما معنایش این است که نباید در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی ساده‌انگاری کنیم و فکر کنیم مشکل حل شده است.

وی تاکید کرد: شرایط شیوع و ابتلا نسبت به قبل خیلی بهتر شده و بحث واکسیناسیون اثرگذاری داشته است، اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌های بهداشتی باید ادامه داشته باشد، من فکر می‌کنم با این مرحله که بخواهیم رعایت پروتکل‌ها را تسهیل کنیم، خیلی فاصله داریم.

23216

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی