باید از روش‌های پوپولیستی در بسته شدن بودجه سال 1401 جلوگیری کرد

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ، با بیان اینکه دولت باید تا 15 آذر لایحه بودجه سال 1401 را به مجلس ارائه کند، گفت: در روزهای گذشته در کمیسیون درباره نحوه بسته شدن بودجه سال آینده جلسه مقدماتی را با مسئولان دولتی به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سند دخل و خرج دولت در سال آینده باید به گونه‌ای بسته شود که به سرنوشت بودجه سال 1400 با کسری  مواجه نشود، ادامه داد: نباید در بودجه سال 1401 سقف بودجه بالا در نظر گرفته شود تا قدرت مانور دولت را کاهش بدهد.

شیوه بودجه‌نویسی باید تغییر کند/سقف دخل و خرج دولت واقعی بسته شود

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه اعداد در بودجه سال آینده باید واقعی باشد و قابل تحقق باشد، افزود:در تدوین بودجه سال آینده باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه باید از روش‌های پوپولیستی در بسته شدن بودجه سال 1401 جلوگیری کرد، اظهار داشت:استفاده از روش های نامناسب در تدوین سند دخل و خرج دولت در سال‌های گذشته باعث کسری بودجه و ایجاد مشکلاتی همچون به هم ریختن بورس شده است.

قادری با بیان اینکه دولت باید جسارت و جرات این را داشته باشد که در بودجه نویسی شیوه‌های دیگری را استفاده کند، گفت: بودجه نویسی در سال‌های گذشته باعث فرار سرمایه از کشور شده و امروز نگاه کنید چه میزان سرمایه از کشور به دلیل تورم و نابسامانی‌های اقتصادی از کشور خارج شده است.

23217

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی