ارتقای سطح کیفی امور دانشگاه در گرو توانمندسازی کارکنان آن است

به گزارش روز پنجشنبه گروه آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان در جلسه رابطان حوزه ها و معاونت های دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر اهمیت نقش و وظایف فعالان رابط بخش های مختلف دانشگاه با مدیریت بالندگی حرفه ای معاونت نظارت، افزود: موفقیت سازمان در گروی فعالیت سازنده و اثرگذار نیروی انسانی آن سازمان است.

وی ادامه داد: توانمندسازی کارکنان، رویکردی مهم در دانشگاه فرهنگیان به منظور افزایش بهره وری و بهبود کیفیت خدمات سازمانی است؛ چرا که برخورداری کارکنان از مهارت و دانش روز، شناخت اهداف سازمان و انجام صحیح وظایف محوله را تسریع می بخشد.

کچوئیان تدوین برنامه های آموزشی مناسب برای کارکنان و اجرای دوره های کوتاه و بلند مدت را از جمله مهم ترین راهکارهای دانشگاه فرهنگیان به منظور توانمندسازی نیروی انسانی خود دانست و تصریح کرد: هزینه در توانمندسازی کارکنان سرمایه گذاری در راستای ارتقای سطح کیفی امور دانشگاه است، با این اقدام شاهد افزایش قابلیت های فکری و تخصصی کارکنان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی کشور می توان با مدیریت علم و دانش کارکنان و یکپارچه ‌سازی سرمایه ‌های دانشی دانشگاه در بخش‌ های مختلف و اثرگذاری مستقیم بر مفاهیمی نظیر افزایش سطح یادگیری سازمانی، اعتلای فرهنگ سازمانی، تولید دانش جدید و همچنین تبدیل دانش ضمنی به دانش صریح، زمینه ارتقای سطح فعالیت‌ ها به منظور دستیابی سریع به اهداف مد نظر را در سازمان مهیا کرد.

وی، خطاب به رابطان بالندگی دانشگاه، داشتن استراتژی مشخص را در استفاده از مدیریت دانش مهم خواند و با تاکید بر ایجاد قابلیت‌ ها و ظرفیت‌ های لازم برای یادگیری مستمر در کارکنان، افزود: با فعالیت و اقدام به هنگام شما در بخش ‌های مختلف دانشگاه، شاهد گام‌ هایی مؤثر در انتقال صحیح و به هنگام دانش به کارکنان بوده ایم.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه و افراد رابط فعال با این بخش را به عنوان بازوانی پر توان در راستای کمک به مدیران و مسؤولان دانشگاه برای افزایش سطح دانش، مهارت و نگرش کارکنان معرفی کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی، هزینه زیادی را به خود اختصاص می دهد، بنابراین انتظار می رود میزان اثربخشی آموزش ها به صورت کمی، مشخص شود.

کچوئیان، هدف از برگزاری دوره های آموزشی را یادگیری، به روز بودن کارکنان و سازگاری افراد با محیط متحول درون سازمانی و همچنین انطباق با محیط بیرونی دانست و خاطر نشان کرد: برنامه ریزی دقیق و منطقی، تضمین کننده دستیابی به هدف منظور شده است.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر رفتار، نگرش و باور فرد در پایان دوره آموزشی، اظهار داشت: احساس رضایتمندی فرد از دوره برگزار شده شرط لازم برای آموختن و مشارکت وی در فرآیند یاددهی، یادگیری است؛ در غیر این صورت شاهد شکست برنامه های آموزشی خواهیم بود.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، از مدیران، مسؤولان، استادان و کارکنان دانشگاه به عنوان دغدغه مندان امور کیفی سازمان یاد و از رابطان برگزار کننده دوره های بالندگی حرفه ای خواست با تمرکز بر برگزاری دوره های مطلوب آموزشی، این دوره ها بر حسب نیازسنجی، نارسایی های دانشی، نگرشی و مهارتی کارکنان را اصلاح، مهارت های حرفه ای و تخصصی کارکنان را افزایش و بهبود مهارت ها را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر ارزیابی میزان اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده برای کارکنان دانشگاه گفت: بعد از اجرای دوره باید مشخص شود، این دوره آموزشی تا چه میزان بر توانمندسازی کارکنان موثر بوده است.

دبیر شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در پایان خاطرنشان کرد: مشخص بودن منابع دوره های آموزشی، تولید پوستر مناسب با توجه به اصل محتوا، صدور گواهی تایید جزوه آموزشی دوره از جانب دو یا سه نفر از استادان متخصص حوزه به عنوان منبع آزمون و تایید سؤالات و فیلم های آموزشی توسط مرکز سنجش دانشگاه، به عنوان دیگر منابع آزمون دوره های آموزشی از وظایف اصلی رابطان فعال مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه است.

در پایان این جلسه با قدردانی از تلاش و کوشش رابطان مدیریت بالندگی حرفه ای دانشگاه فرهنگیان طی یک سال فعالیت کاری، ابلاغ هر یک از اعضا اعطا شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی