انقلاب اسلامی ایران پدیده ای در جهت نفی استعمار و استکبار است

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ها، در این بیانیه آمده است: استکبار خارجی در سالیان گذشته با تغییر رویکرد از سخت به نرم، تلاش داشته است تا بازی‌های برد-برد برای خود تعریف کند؛ به عنوان مثال آمریکاییان برای زمان حمله، حضور، خروج و حضور دوباره در عراق با ابزارها و پروژه‌های نرم هم‌چون ملت‌سازی تلاش کرده است تا دست برنده را داشته باشد.

این بیانیه می افزاید: مورد دیگر استفاده‌های چندگانه از فضای مجازی است؛ استکبار از این بستر که امروز در سراسر دنیا گسترده شده، در جهت پمپاژ رسانه‌ای و به تازگی حملات سایبری سوءاستفاده می‌ کند که این مورد نیازمند هوشیاری واقعی و درایت است و نه طرح‌های یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن ابعاد کار.

این بیانیه تاکید کرد: استکبار طی چند دهه اخیر و با فهم جایگاه پراهمیت دانشگاه سعی کرد تا با دو بال سیاست‌زدایی و استعمار علمی، اولاً دانشجو را از رسالت خود دور کند و ثانیاً اجازه ندهد تا خروجی دانشگاه یعنی دانشجویان و تولیدات آن‌ها در جهت مبارزه با استکبار به کارگیری شوند و حتی تلاش می‌کند آن‌ها را جزئی از چرخه استعمار کند.

در ادمه این بیانیه آمده است: ابتدایی‌ترین لازمه مبارزه با استکبار، توجه به فرایند تحلیل‌سازی برای مردم و مسئولان توسط برخی خواص است تا این نظر القا شود که راهی جز تسلیم در برابر استکبار وجود ندارد. باید با هر نوع از این تحلیل‌سازی‌ها در هر لباس ولو به ظاهر مقدس جداً مقابله شود.

این تشکل های دانشجویی با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه با استکبار نباید صرفاً در برخی از راه‌های از پیش آزموده محصور بمانیم، اعلام کردند: راهبردهای نظامی-امنیتی که میراث دوران دفاع مقدس است، گرچه نقطه قوت ما بوده، اما پاسخ‌گوی همه نیازهای امروز نیست و لذا باید سبد پاسخ‌هایمان را گسترده کنیم. پیگیری حقوقی جنایتی که علیه ملت ما و دیگر ملت‌های مستضعف صورت گرفته و مقابله با کشورهایی که در این جنایات به خصوص تحریم‌های ظالمانه کمک‌کار استکبار بوده‌اند، بخشی از این پاسخ‌هاست. هم‌چنین توجه به یافته‌ها و دستاوردهای فرزندان ملت، به ویژه در عرصه‌های علمی و اقتصادی، با وجود همه‌ کارشکنی‌ها و استفاده از آن‌ها در میدان جنگ گسترده‌ علیه جمهوری اسلامی، ضروری است.

در این بیانیه در خصوص مسئله برجام و مذاکرات مربوط به آن، خاطرنشان شده است: این مسیر تا جای ممکن برای خواص و عوام جامعه روشن شود و ثانیاً در بالاترین حد مراقبت شود که قبح مذاکره با آمریکا، به بهانه‌های مختلف نشکند. مذاکره با آمریکا نه یک ارتباط عادی بلکه صرفاً مذاکره‌ای در موضوعی مشخص بوده و باید باشد. با توجه به سیر کنونی، ما دانشجویان هم‌چنان دلواپس منافع ملتیم.

تشکل های دانشجویی با اشاره به گفت و گو با عربستان عنوان کردند: ما خواهان هیچ نوع رابطه‌ای بر اساس ذلت و چشم‌پوشی از حقوق ملت‌ها نیستیم و تنها تن به ارتباطی بر اساس اصول مکتبی خود می‌دهیم. هم‌چنین برخود لازم می‌دانیم از کمک‌های نهادهای مختلف کشور به ویژه بحث ارسال سوخت به کشور لبنان کمال تشکر را داشته باشیم.

در پایان این بیانیه آمده است: لازم است بار دیگر یادآوری کنیم که هم‌چنان خون‌خواه سردار دل‌ها و حرمت‌شکنی استکبار هستیم. راهبرد باید قوی شویم رهبر انقلاب متأسفانه پیگیری نشد و حضور و همراهی عظیم ملت که سیلی محکمی به صورت مستکبران بود به مبادی درست هدایت نگشت که این مهم نیازمند برنامه‌ریزی عملیاتی واقعی است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی