مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۳ آبان روز نمایش خشم ملت ایران از سلطه های استکبار جهانی است، مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان همزمان در تهران و دیگر شهرهای ایران با حضور گسترده مردم آغاز شد.

شرکت‌کنندگان در مراسم ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

در مراسم امروز قرار است سردار سرلشگر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخنرانی کند.

همچنین گروه سرود دانش‌آموزی محبان الحسن (ع) همزمان با تجمع دانش‌آموزان مقابل لانه جاسوسی مریکا در خیابان طالقانی به اجرای سرودهای انقلابی می‌پردازد.

قرائت بیانیه تشکل های دانش آموزی و دانشجویی و قطعنامه از دیگر برنامه های این مراسم است.

ایستادگی و مقاومت ملی ملت ایران رمز افول سلطه استکباری آمریکا، شعار امسال مراسم ۱۳ آبان است

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران روز گذشته بر پایی غرفه های فرهنگی و مراقبت های بهداشتی در حاشیه مراسم را از برنامه های در حاشیه این مراسم اعلام کرد و گفت: هماهنگی با شرکت مترو و سازمان اتوبوسرانی جهت ایاب و ذهاب علاقمندان انجام شده و نیروهای امدادی ، آتش نشان ، هلال احمر و اورژانس ، نیروهای انتظامی و راهور نیز آماده هرگونه ارایه خدمت هستند.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی در برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان تاکید کرد و از مردم شهید پرور تهران دعوت کرد با شرکت دراین مراسم و خلق جلوه های ویژه برای بار دیگر استکبار ستیزی خود را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷ (روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیأت حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بیشمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی