اعلام رقم واردات تلفن همراه به کشور

طبق آمار اعلام شده از سوی انجمن واردکنندگان تلفن همراه، واردات تلفن همراه در ۱۲ ماه گذشته به میزان ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است که از این تعداد، ۱۷ میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاه توسط مصرف کنندگان وارد شبکه ارتباطی کشور شده اند.

بر اساس این گزارش، شهریور ماه امسال یک میلیون و ۷۱۰ هزار دستگاه موبایل وارد کشور شده اما میزان مصرف موبایل یک میلیون و ۸۴۰ هزار دستگاه بوده است. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد. شایان ذکر است واردات تلفن همراه، مهرماه امسال به یک میلیون و ۷۳۰ هزار رسید که از این تعداد، یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه وارد شبکه ارتباطی کشور شدند. این آمار نشان می‌دهد بازگشایی مدارس و آموزش آنلاین باعث شده، تقاضا برای خرید تلفن همراه بیش از میزان واردات باشد.

واردات 18 میلیون و 300 هزار دستگاه تلفن همراه در یک سال اخیر

همچنین سهم بازار برندهای مختلف به ترتیب سامسونگ ۴۸ درصد، شیائومی ۲۹ درصد، نوکیا ۱۲ درصد، اپل ۴ درصد و هوآوی ۲ درصد سهم واردات برندها را به خود اختصاص داده‌اند.

طبق بررسی ها، گلکسی A۱۲ سامسونگ بیشترین میزان فروش را داشته است و،گلکسی A۲۱S   سامسونگ، نوکیا ۱۰۵، سامسونگ A۵، شیائومی پوکو M۳ و شیائومی پوکو M۳ PRO بیشترین اقبال را داشته‌اند.  

گفتنی است بر اساس اعلام گمرک،  در چهار ماهه منتهی به تیرماه سال جاری، حدود ۵ میلیون و یکصدو پنجاه و شش هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون دلار به رویه تجاری وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد ۲۸ درصدی از نظر تعدادی و ۱۰۲ درصدی از نظر ارزشی را نشان می‌دهد.

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی