۱۲ عامل موثر بر قیمت فن کویل

با خرید فن کویل دیگر نیازی به بخاری یا کولر ندارید و می‌توانید در همه فصول سال از هوای مطبوع لذت ببرید. اگر قصد خرید فن کویل را دارید این مقاله را از دست ندهید؛ با خواندن آن متوجه می‌شوید که قیمت فن کویل بر اساس چه عواملی تعیین می‌شود و خریدی آگاهانه‌تر خواهید داشت.

قیمت فن کویل را از کجا بگیریم؟

با توجه به شرایطی که در بازار امروز حکم‌فرماست هر فروشنده‌ای قیمتی اعلام می‌کند و این باعث می‌شود که شما کمی گیج شوید و ندانید که کدام قیمت واقعا درست و منصفانه است. با بررسی لیست قیمت انواع فن کویل در سایت‌های معتبر فروشنده این دستگاه از قیمت‌های واقعی مطلع می‌شوید و خریدی مطمئن خواهید داشت. توجه داشته باشید که تا زمانی که قیمت‌ها را با هم مقایسه نکنید متوجه نمی‌شوید که خرید کدام دستگاه برای شما بهتر است. برای مقایسه بهتر است عوامل موثر بر روی قیمت را بشناسید تا بررسی عادلانه‌تری داشته باشید. در ادامه این مطلب تعدادی از مهم‌ترین این عوامل را آورده‌ایم.

  1. نوع فن کویل

برای اینکه بتوان از این وسیله کاربردی در هر ساختمانی استفاده کرد، انواع مختلفی از آن تولید شده است که قیمت‌های متفاوتی دارند. این تفاوت قیمتی به دلیل تفاوت در تکنولوژی‌های مورد استفاده در ساخت فن کویل، نوع عملکرد و کارایی آن است. فن کویل‌ها در چهار دسته زمینی یا ایستاده، سقفی، دیواری و کاستی طبقه‌بندی می‌شوند. در این میان معمولا فن کویل سقفی توکار به دلیل نداشتن پنل بیرونی و ترموستات از همه ارزان‌تر و نوع کاستی گران‌تر است؛ اما عوامل دیگری نیز وجود دارد که گاهی باعث می‌شود قیمت انواع سقفی از کاستی بالاتر برود.

  1. برند تولیدکننده

در حال حاضر برندهای داخلی زیادی هستند که انواع فن کویل را با کیفیت خوبی تولید و به بازار عرضه می‌کنند و البته برخی از بهترین برندهای خارجی نیز در این بازار حضور دارند که دست شما را برای انتخاب بازتر می‌کنند. طبیعی است که قیمت فن کویل تهویه و دیگر محصولات داخلی کمتر از نمونه‌های خارجی است؛ به همین دلیل اکنون محصولات داخلی طرفداران بیشتری پیدا کرده‌اند. برندهای تهویه، آذر نسیم، تهویه آریا، میدیا، گرین، هیوندای، ال‌جی، دمیرسان، سرما آفرین و تهویه ساز از بهترین تولیدکنندگان داخلی و خارجی فن کویل هستند.

  1. ابعاد و ظرفیت دستگاه

چیزی که تعیین می‌کند این فن کویل برای ساختمان شما مناسب است یا نه و می‌تواند گرما یا سرمای کافی برای محیط را فراهم کند ظرفیت گرمایشی و سرمایشی آن است. ظرفیت این دستگاه‌ها با استفاده از واحد CFM تعیین می‌شود و هرچه عدد آن بزرگ‌تر باشد نشان‌دهنده قدرت بیشتر فن کویل است. معمولا ابعاد دستگاه هم با بالا رفتن ظرفیت بزرگ‌تر می‌شود و این خود نشان‌دهنده این است که از پس تامین هوای مطبوع در مساحت بیشتری برمی‌آید. ظرفیت بیشتر به معنای قیمت بالاتر است؛ البته توجه داشته باشید که نباید صرفا به دلیل قیمت کمتر دستگاهی بخرید که برای محیطی که در نظر دارید خیلی کوچک است. در این صورت مجبور به خرید یک دستگاه دیگر یا تعویض آن با یک نسخه بزرگ‌تر خواهید شد.

  1. سطح صدای فن کویل

در محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری آرامش و سکوت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ افراد حاضر در اتاق دوست ندارند که برای تامین هوای مطلوب مجبور به تحمل صداهای عجیب و غریب شوند. با توجه به این موضوع فن کویل‌هایی که در آن‌ها از سیستم‌های کاهنده صدا استفاده شده است قیمت بالاتری دارند. معمولا صدای فن کویل‌های سقفی توکار کمتر از دیگر انواع است؛ اما پیشرفت تکنولوژی کمک کرده است که در دیگر انواع نیز از قطعاتی کم‌صدا استفاده شود و با عایق‌بندی مناسب هیچ مزاحمتی برای شما در حین کار یا استراحت به وجود نیاید.

۱۲ عامل موثر بر قیمت فن کویل

  1. فروشنده محصولات

گفتیم که در بازار امروز قیمت‌های فروشندگان با هم متفاوت است؛ به‌نحوی‌که حتی ممکن است فروشنده‌هایی که مغازه‌هایشان دقیقا کنار هم است قیمت‌های مختلفی را به شما پیشنهاد دهند. با توجه به این موضوع باید به دنبال فروشگاهی باشید که بهترین قیمت‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد. اگر هنوز نتوانسته‌اید چنین فروشگاهی پیدا کنید سری به سایت تاسیسات رجایی بزنید؛ با دیدن قیمت‌های این سایت شگفت‌زده می‌شوید. در سایت این مجموعه شما می‌توانید انواع فن کویل را با قیمت‌های استثنایی و با ضمانت‌نامه‌های معتبر چند ساله خریداری کنید تا برای مدتی طولانی از تعویض و حتی تعمیر فن کویل بی‌نیاز شوید.

  1. جنس و کیفیت بدنه

برای ساخت بدنه فن کویل از ورق‌های فولادی با کیفیت‌های متفاوت استفاده می‌شود که همین تفاوت در کیفیت باعث اختلاف قیمت خواهد شد. بدنه این دستگاه باید مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و گرما، پوسیدگی، خوردگی و فرسودگی داشته باشد تا برای استفاده در محیط‌های صنعتی یا شهرهایی با آب‌وهوای مرطوب نیز مناسب باشد. علاوه بر این ضخامت بدنه باید آن‌قدری باشد که ضربه‌ها را تحمل کند و در اثر یک ضربه ساده ترک نخورد یا فرو نرود. ساختار بدنه فن کویل باید کاملا یکپارچه و یکدست باشد تا در زمان کار با شدت بالا نلرزد و صدای اضافه‌ای تولید نکند.

  1. نوع موتور

کیفیت موتور مورد استفاده در فن کویل تاثیر زیادی در قیمت آن خواهد داشت؛ در واقع این موتور است که تعیین می‌کند دستگاه تا چند سال و با چه ظرفیتی می‌تواند کار کند. استفاده از موتوری با دور بالاتر و قابلیت تنظیم دور که کاملا بی‌صدا کار کند باعث می‌شود که قیمت دستگاه از دیگر نمونه‌های مشابه بالاتر برود. پس اگر قصد خرید فن کویلی را داشتید که از نظر ظاهری شبیه به بقیه بود اما قیمت بالاتری داشت احتمالا باید دلیل آن را در نوع و کیفیت موتور جست‌وجو کنید.

  1. وجود فیلتر و جنس آن

فن کویل‌ها تنها وظیفه تامین گرمایش و سرمایش محیط را ندارند و اغلب برای تهویه هوا و تولید هوای سالم برای تنفس نیز استفاده می‌شوند. این ویژگی باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود اما تاثیر زیادی در تامین سلامت همه افراد حاضر در محیط دارد. معمولا وجود فیلتر هوا برای فن کویل‌هایی که در محیط‌های بیمارستانی، مهدکودک‌ها، مدارس و منازل مسکونی استفاده می‌شوند اهمیت بیشتری دارد. هرچه تنوع فیلترهای هوا بیشتر باشد و قدرت بالاتری در تصفیه هوا و جذب آلودگی‌های آن داشته باشند، هزینه خرید فن کویل بالاتر خواهد رفت. نکته دیگر اینکه معمولا فن کویل‌هایی با فیلتر قابل شستشو گران‌تر هستند؛ چراکه در آینده نیازی به پرداخت هزینه‌های تعویض فیلتر ندارید.

۱۲ عامل موثر بر قیمت فن کویل

  1. محل نصب دستگاه

منظور از محل نصب این است که این دستگاه قرار است در یک ساختمان اداری، مسکونی، تجاری یا صنعتی نصب شود. در واقع همین موضوع تاثیر زیادی بر روی ویژگی‌های اصلی فن کویل مانند ظرفیت، قدرت موتور، فیلترهای هوا و… و در نهایت قیمت آن دارد. معمولا فن کویل‌هایی که در ساختمان‌های صنعتی استفاده می‌شوند به دلیل شرایط خاص این محیط‌ها دارای مقاومت، کیفیت و قدرت بیشتر و در نتیجه قیمت بالاتر هستند. در مقابل دستگاه‌های مورد استفاده در منازل مسکونی یا اداری که محیط کوچک‌تر و تمیزتری دارند به دلیل قدرت پایین‌تر و فناوری با پیچیدگی کمتر ارزان‌تر هستند.

  1. کیفیت قطعات مورد استفاده در ساخت فن کویل

یک فن کویل از اجزای مختلفی مانند مبدل، فن یا بلوور، کویل، ترموستات، تشتک و شیر فلکه تشکیل شده است. کیفیت ساخت هریک از این قطعات به‌صورت جداگانه بر روی قیمت موثر است؛ هرچه کیفیت بالاتر باشد طبیعتا قیمت دستگاه نیز بیشتر خواهد شد. هرگز کیفیت این بخش‌ها را دست‌کم نگیرید؛ زیرا همه این قطعات نقشی حیاتی در عملکرد دستگاه دارند و اشکال در هرکدام از آن‌ها باعث خراب شدن کل سیستم و اضافه شدن هزینه‌های سرویس و تعمیرات خواهد شد.

  1. امکانات دستگاه

بسته به اینکه فن کویل چه امکاناتی داشته باشد قیمت آن متفاوت خواهد بود؛ به عنوان مثال طراحی خاص و زیبا و ابعاد جمع‌وجور می‌تواند بر روی قیمت تاثیر بگذارد. علاوه بر این اگر دستگاه مجهز به ریموت کنترل باشد یا پمپ درین، سیستم‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هشدار خطر و… در آن تعبیه شده باشند باید هزینه بیشتری برای خرید دستگاه بپردازید.

  1. قدرت پرتاب باد

این عامل تعیین می‌کند که فن کویل در اتاق‌هایی با چه متراژی قابل استفاده است؛ قدرت پرتاب باد بیشتر بدان معناست که شما می‌توانید فن کویل را در اتاق‌های مستطیل شکل که طول آن‌ها بسیار بیشتر از عرضشان است قرار دهید و نگران گرم‌تر یا سردتر بودن نقاط دور از فن کویل نباشید. این موضوع باعث یکدستی دما در همه نقاط اتاق خواهد شد و دیگر کسی از گرما یا سرمای هوا شکایت نخواهد کرد.

نتیجه عوامل تاثیرگذار بر قیمت فن کویل

عوامل بسیار زیادی هستند که بر روی قیمت فن کویل تاثیر می‌گذارند که شما باید در زمان خرید به همه آن‌ها توجه کنید. به یاد داشته باشید که همیشه قیمت بالا نشان‌دهنده کیفیت نیست و ممکن است که در دام یک کلاه‌بردار افتاده باشید؛ پس با بررسی لیست قیمت انواع فن کویل اطلاعات کافی درباره رنج قیمت به دست آورید و سپس برای خرید راهی بازارهای حضوری یا آنلاین شوید.

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی