تاکید وزیر علوم بر اهمیت تحول آفرینی در حوزه علوم انسانی

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علامه طباطبایی، محمدعلی زلفی‌گل در این دیدار، با بیان جایگاه این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه اختصاصی علوم انسانی در ایران و منطقه افزود: با توجه به جایگاه مهم و اساسی دانشگاه علامه‌طباطبایی در فرآیند رشد و توسعه علوم انسانی و ایجاد پیشرفت و تحول در آن، داشتن برنامه و ترسیم افق جدید از ضروریات مورد توجه است. 

وی با تاکید بر اهمیت تولید متن و منابع درسی روزآمد، کارآمد و بومی شده توسط اساتید دانشگاه‌ها گفت: این موضوع باید مورد مطالبه جدی قرار گیرد تا دستاوردها و نتایج پژوهش‌های کاربردی از این طریق در اختیار دانشجویان و همه افراد علاقمند قرار گیرد تا در آینده شاهد جهشی معنادار در رشد و تعالی جامعه باشیم.

عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز با تشریح برنامه‌های خود در ایجاد «تحول در علوم انسانی» در این دانشگاه اظهار داشت: طی یک ماه گذشته با مشارکت جمعی از اعضای هیات علمی برای ایجاد زیرساخت تحولی کارگروه‌هایی تشکیل و در این زمینه در دانشگاه جلسات متعددی برگزار شد.

وی در این جلسه نتایج حاصل از فعالیت کارگروه‌های مذکور را در قالب برنامه‌ای تشریح کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اهمیت ارتباط بین دانشگاه و جامعه عنوان کرد: این رویکرد با توجه به نیاز جدی جامعه به انجام مطالعات و تحقیقات بنیادی در دانشگاه‌ها و در اختیار قرار دادن نتایج کاربردی و مشورتی آن به جامعه از طریق نهادها و سازمان‌ها از اولویت‌های برنامه‌های دانشگاه است.

وی تصریح کرد: این برنامه‌ها قطعا با مشارکت حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان دانشگاه امکانپذیر خواهد بود و امید است با استفاده از جایگاه و رسالت دانشگاه علامه‌طباطبایی در زمینه علوم انسانی و هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گرفته، شاهد تحول جدی در کشور باشیم.

سرپرست دانشگاه همچنین با تاکید بر ضرورت ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه علوم انسانی در دنیا بیان کرد: لازم است در این دوره از تجارب و اندوخته‌های انباشت شده دانشی سایر استادان و پژوهشگران در نقاط مختلف دنیا در زمینه بومی سازی، کارآمدی و تحول در حوزه علوم انسانی، دستاوردهای های خوبی را برای کشور فراهم آوریم.

 دیدار وزیر علوم با اعضای هیات رئیسه دانشگاه علامه طباطبایی در محل سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی