آشنایی با انجمن‌های خیریه در «بومرنگ»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  فاطمه سادات محمودپور درباره این مجموعه مستند گفت: مشابه این پروژه را پیشتر با عنوان «با کریمان» با مشارکت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت ساخته بودیم؛ آن مجموعه با محوریت خیرین حوزه سلامت بود اما در «بومرنگ» این محدودیت را نداشتیم و سراغ خیرین در همه حوزه‌ها رفتیم؛ همچنین در «بومرنگ» بیشتر سراغ انجمن‌های خیریه رفتیم و گروه‌هایی را انتخاب کردیم که فعالیت خیرخواهانه بکر و بدیعی انجام می‌دهند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که در این مجموعه سراغ انجمن‌ها رفتم این بود که مردم را تشویق کنم که اگر می‌خواهند کار خیر انجام دهند، به گروه‌هایی بدهند که اسم و رسم بیشتری دارند و فعالیت‌شان مشخص افزود: اکنون بزرگترین آسیبی که در خیریه‌ها دیده می‌شود، موازی‌کاری است؛ برای مثال گروه‌های زیادی وجود دارند که برای کودکان بی‌سرپرست غذا، کیف و کفش و … می‌دهند. تعدد این گروه‌ها اتفاق بسیار مبارکی است اما اینکه فعالیت‌های جدیدی انجام نمی‌دهند محل اشکال است.

این مستندساز درباره حضور «بومرنگ» در استان‌های مختلف گفت: سفرهای متعددی به استان‌های مختلف داشتیم و در شهرهایی نظیر تهران، تبریز، زنجان و اصفهان تصویربرداری داشتیم؛ در این استان‌ها سراغ خیریه‌هایی نظیر مهرآفرین، مهرانه، مکسا (مرکز کنترل سرطان ایرانیان)، آلا و … رفتیم که در قسمت‌های مختلف «بومرنگ» با فعالیت آنان آشنا می‌شوید.

محمودپور افزود: «بومرنگ» سخت‌ترین کاری بود که در ۱۵ سال تجربه فیلم‌سازی‌ام داشتم. چرا که اولا این مجموعه را در دوران کرونا آغاز کردیم و همین موضوع باعث شد که هم هزینه‌های سفر بالا رود و هم به دلیل اینکه سوژه‌ای به‌ناگاه کرونا می‌گرفت، روند ساخت طولانی‌تر می‌شد. ثانیا افرادی که در این مجموعه سراغشان رفتیم، خیرین بسیار مشهوری بودند که کارکردن با آنان بسیار سخت بود، چرا که دغدغه‌های بیشتری داشتند و فرصت کمتری داشتند مقابل دوربین ما بیایند.

نویسندگی، کارگردانی و تدوین این مجموعه را فاطمه سادات محمودپور بر عهده داشته و از دیگر عوامل آن می توان به تصویربردار: سیدمحمدعلی محمودپور، دستیار کارگردان: حسن رسولی و عکاس: سارا فارسی  اشاره کرد.

مجموعه ۱۴ قسمتی «بومرنگ»  سه‌شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۵ خواهد بود.

۵۸۵۸

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی