آیا داروی ضدافسردگی قادر به درمان کرونا است؟

به گزارش روز سه‌شنبه گروه آموزش ایرنا از پایگاه خبری ساینس، محققان داروهای مورد استفاده در درمان افسردگی و اختلال وسواس را در مورد درمان کرونا بررسی کردند. این داروها برای کاهش التهاب مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل محققان احتمال دادند در درمان کرونا نیز موثر باشند. نتایج نشان داد این داروها قادر به کاهش التهاب در مبتلایان به کرونای شدید است و نیاز به بستری‌شدن و مراقبت‌های ویژه را کاهش می‌دهند.

محققان نتایج این پژوهش را با موسسه ملی بهداشت آمریکا در میان گذاشتند. وظیفه این موسسه انتشار دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است. محققان امیدوارند توصیه سازمان جهانی بهداشت را نیز در این زمینه دریافت کنند.

چنانچه سازمان جهانی بهداشت استفاده از این داروی ارزان‌قیمت را در درمان کرونا مفید بداند، استفاده از آن به ویژه در کشورهای کم‌درآمد به بیماران کمک خواهد کرد.

این دارو فلوکسامین نام دارد و روی هزار و ۵۰۰ بیمار برزیلی مبتلا به کرونا آزمایش شده است. بسیاری از این بیماران به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله دیابت مبتلا بودند و همین امر موجب تشدید بیماری شده بود.

نتایج نشان داد نیاز به بستری شدن و مراقبت‌های ویژه در این افراد به مراتب کمتر از افرادی بود که از این دارو استفاده نمی‌کردند.

این مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است و باید دید آیا همین تاثیر را در مورد بیماران مبتلا به کرونای خفیف نیز دارد. از طرفی محققان در حال بررسی هشت داروی رایج و ارزان دیگر از جمله متفورمین و تاثیر آن بر بیماری‌های ویروسی هستند.

محققان در تلاشند تا داروهای ارزان را در ترکیب با داروهای دیگر برای کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا به کار گیرند.
بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۴۶ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۵۳۳ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. ۲۳۳ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۲۲۱ نفر بهبود یافته‌اند و ۵ میلیون و چهار هزار و ۴۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

نتایج این مطالعه در نشریه  Lancet Global Health منتشر شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی