تارا حاصل خلاقیت و خودباوری مهندسان و سازندگان ایرانی است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد رضا نجفی منش رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با بیان این مطلب گفت: تحریم های غرب علیه مردم ایران و فرار شرکای خارجی، نه تنها در عزم خودروسازان و قطعه سازان نتوانست خللی ایجاد کند، بلکه آنان را در جهت رشد و توسعه و نیز تولید محصولات جدید مصمم و متحد ساخت.

وی افزود: بر همگان اثبات شد که توانمندی بسیار بالایی در صنعت قطعه سازی کشور وجود دارد. از این رو برای داخلی سازی قطعات خودروهای جدید، شور و اشتیاق فراوانی در میان قطعه سازان ایرانی به چشم می خورد. به طور نمونه اکنون در حدود ۱۲۵ قطعه ساز تراز اول کشورمان بخش اصلی از قطعات تارا این محصول پیشرفته ایرانی را با بهترین کیفیت تولید می کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: تارا، محصول جدید ایران خودرو از نظر طراحی و کیفیت بهترین سدان خانوادگی برای مشتریان ایرانی به شمار می رود و در جای جای آن ردپایی از نبوغ، نوآوری و هنر مهندسان جوان کشورعزیزمان هویداست.
نجفی منش  خاطرنشان ساخت: از زمانی که داخلی سازی قطعات با چنین اراده مستحکمی آغاز شده است، می توان ادعا کرد که از این پس هیچ تحریمی صنعت خودرو کشور را دچار بحران یا توقف نخواهد کرد. از آنجایی که تحریم های صنعتی بویژه صنعت خودروسازی با هدف ایجاد موانع رشد و توسعه وضع می شود، بنابراین چنانچه در صنعت قطعه سازی به خودکفایی لازم برسیم از ادامه و یا تکرار تحریم ها مایوس خواهند شد.

تارا حاصل خلاقیت و خودباوری مهندسان و سازندگان ایرانی است

وی تاکید کرد: اگر خودروسازان صرفا به واردات قطعات آماده از کشورهای دیگر بسنده می کردند هرگز طعم خودباوری و استقلال در ساخت و توسعه محصولات را نمی چشیدند. به همین دلیل است که تارا، محصول جدید ایران خودرو نتیجه تفکر ناب ایرانی و فارغ از هر گونه وابستگی به شرکت های خارجی است.

رییس هیات مدیره  انجمن صنایع همگن قطعه سازی با اشاره به این‌که ما منکر همکاری های بین المللی نیستیم، گفت: همکاری بدون انتقال دانش فنی، کار بیهوده ای است و ارزش افزوده ندارد. نمونه بارز آن را در کشور هندوستان و برخی کشورهای توسعه یافته ملاحظه می کنید؛ آن ها زمانی که یک محصول خارجی را می خواهند تولید کنند، بیش از ۸۰ درصد محصول را داخلی سازی کرده و با این شیوه انتقال دانش فنی به داخل کشورشان را ممکن می سازند.
نجفی منش اظهار امیدواری کرد: در صنعت خودروسازی و قطعه سازی کشور زیرساخت های بسیار خوبی فراهم شده و کسی توان توقف این روند را ندارد. خوشبختانه شرکت ایران خودرو به عنوان بزرگ ترین خودروساز کشور صاحب دانش فنی تولید و توسعه محصولات بوده و افتخارات بسیاری را در تاریخ خودروسازی کشور رقم زده است که محصول تارا یکی از دستاوردهای آن است.

۲۲۳۲۲ژ

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی