چه شد که طرفداران والیبال ریختند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رقابتهای لیگ برتر والیبال مردان، جام سردار دلها از دوم آبان ماه شروع شد. سازمان لیگ فدراسیون والیبال امسال برخلاف مخالفتها با حضور 14 تیم در لیگ برتر موافقت کرد. هرچند خیلی از کارشناسان و حتی سرمربیان بعضی تیم ها هم این تعداد را برای لیگ برتر والیبال ایران معضل می دانستند. اما رقابتها شروع شد،آن هم خیلی جدی. این دوره، با اینکه هنوز کرونا هست، اما رقابتها  به صورت رفت و برگشت برگزار میشود تا تیم ها از امتیاز میزبانی بهره مند شوند. اگرچه سازمان لیگ اجازه حضور تماشاگران در سالن مسابقات را به شرط تزریق دوز دوم واکسن را داده بود اما درست قبل از شروع هفته اول، حرفش را پس گرفت. آن هم به دلیل اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز حضور را نداد. بنابراین تیم ها فعلا سه هفته ای است که مثل فصل قبل، پشت درهای بسته و سالن های خالی از تماشاگر با هم رقابت می کنند. اتفاقی که ظاهرا تیم ها به آن عادت کرده اند. حتی سازمان لیگ بعداز هفته اول وقتی هورسان رامسر به حضور تماشاگر ورامینی ها در ست چهارم اعتراض کرد، تماشاگرانی که عادی نبودند اما همراهانی هم داشتند وحتی با تذکر ناظر بازی هم سالن را ترک نکردند.
بعداز آن سازمان لیگ برای رعایت حقوق باشگاه‌ها ، با حضور15 نفر از عوامل تیم ها در هر بازی، در سالن موافقت کرد و البته باشگاه ها روز قبل از بازی باید اسامی آنها را به سازمان لیگ بدهد.البته  عوامل تیم‌ها به شرط تزریق دو دوز واکسن و ارائه کارت واکسن به ناظر فنی فدراسیون به سالن بیایند. سازمان لیگ، باشگاه ها را در صورت تخطی به برخورد انضباطی تهدید کرده است.
با اینکه رقابتهای لیگ از همان هفته اول برای تیم ها خیلی جدی است، اما تب و تاب لیگ خیلی در کشور به چشم نمی خورد. بعضی ها این قضیه را به ناکامی تیم ملی در لیگ ملتها و المپیک و دلزدگی هواداران و علاقمندان به والیبال ربط می دهند ، حتی پوشش ضعیف  رسانه ای لیگ را متاثر از نتایج تیم ملی می دانند،  اما بعضی ها موافق نیستند. هرچند در دوره های قبل لیگ هم تنها بازی تیم هایی که با شبکه ورزش قرارداد بسته بودند، پخش مستقیم می شد و شبکه سوم هم نهایت بازی نیمه نهایی و فینال لیگ را پخش می کند.
محمدی راد:تعداد علاقمندان، بیشترشده

چه شد که طرفداران والیبال ریختند؟
رحمان محمدی راد سرمربی تیم والیبال فولاد سپاهان اما معتقد است هیجان لیگ در کشور وجود دارد و هواداران برای حضور در سالن و تماشای بازی تیم هایشان لحظه شماری می کنند. او می گوید:« اتفاقا پیگیری  والیبالی ها بیشتر شده است. به نظرم حتی علاقمندان به والیبال  در استانها هم تعدادشان خیلی زیادتر شده است. البته این اشتیاق و استقبال تنها برای تماشاگران بازیها نیست و حتی تعداد سرمایه گذاران تیم ها را دردسته یک 45 تایی کرده است. فدراسیون اما از بین آنها 24 تیم را انتخاب کرده است. همین نشان می دهد با مسابقات تیم ملی  در المپیک علاقمندی به والیبال هم بیشتر شده و این علاقه، والیبال را به ورزش خانوادگی تبدیل کرده است.»
نادی: خداحافظی سوپراستارها، هواداران والیبال را کم کرد

چه شد که طرفداران والیبال ریختند؟
علیرضا نادی کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال که این روزها ترجیح می دهد دیگر به جای بازی، پا به دنیای مربیگری بگذارد. اما معتقد است، اگر تب و تاب والیبال با شروع لیگ بالا نیست،به دلیل خداحافظی سوپر استارهای ملی پوش است. او می گوید:«حرف شما کمی درست است.اما ستاره های ملی پوشی که قبلا در لیگ بازی می کردند، هوادارانی داشتند. آنها با درخشش در تیم ملی  در فضای مجازی فالورهایی داشتند که شاید بعداز ناکامی در لیگ ملتها و المپیک کم کم از هوادارانشان در فضای مجازی کم شود. البته که خیلی از هواداران تیم های لیگی هم منتظر هستند تا به سالن بروند. به نظرم با حضور تماشاگران در سالن بازیها گرم می شود.»
رضایی:پوشش خبری لیگ ضعیف است

چه شد که طرفداران والیبال ریختند؟
سعید رضایی سرمربی تیم فولادسیرجان قهرمان فصل قبل ، معتقد است خیلی کشور درگیر خبرهای لیگ والیبال نیست. او اما عدم استقبال هواداران ازرقابتهای لیگ  را به عدم پوشش مناسب ربط می دهد. او می گوید:« معمولا لیگ خیلی متفاوت از تیم ملی است. متاسفانه رقابتهای لیگ هنوز آن طور که باید پوشش خبری داده نمی شود و به یکسری از بازیکنان آن طور که باید بها داده نمی شود. اگر رسانه ها، اخبار لیگ را بیشتر انعکاس دهند، انگیزه بازیکنان بیشتر می شود. البته حافظه تاریخی مردم ضعیف است، طوری که گاهی بهترین شرایط تیم را بد می بینند و بدترین شرایط را خوب می بینند. به نظرم این روزها خیلی به مردم درباره لیگ خوراک داده نمی شود، هرچند مردم هم گرفتار مسائل اقتصادی و کرونا هستند.»
چرایی اعتراض داوران بین المللی والیبال
هرچند قبلا حضور دقیقه 90 تیم ها یا بدهی آنها قبل از شروع لیگ حاشیه ساز می شد، اما این بار داوران بین المللی حاشیه لیگ را رقم زدند. 10 داور بین المللی که به حق السوتشان اعتراض داشتند. آنها معتقد بودند باید فدراسیون حق الزحمه اشان برای هربازی را چند برابر کند، وگرنه هیچ بازی در لیگ سوت نمی زنند. اصغر میرزایی، کیوان عابدزاده، مسعود ذوقی، احمد سرمست،  مرتضی اکرمی، امید فولادی، محمد عشق دوست، مهرداد شوشتری، محمدرضا درفش کاویان و علی اکبر پاکدلان 10 داور معترض بودند.
کیوان عابدزاده یکی از داوران معترض دراین باره می گوید:«ما اصلا نگفتیم سوت نمی زنیم. حرف ما این است که چرا وقتی قرارداد بازیکنان 5،4 برابر شده و 8 درصد آن به فدراسیون می رسد، ما باید برای هر بازی 500 هزارتومان حق الزحمه قضاوت بگیریم ؟ آن هم برای بازیکنانی که وقتی برایشان سوت می زنیم می گویند می کشمت؟ ما برای هر بازی باید سه روز وقت بگذاریم. حرف ما این است که چونه نان داوران از اول کوچک گرفته شده و فدراسیون چون را درست کند. با این تورم و هزینه های زیاد، ما باید از خانواده امان بگذریم، شاید جوانها برای شهرت این کار را بکنند اما ما که سابقه داریم نه. فدراسیون هم تهدید کرد اگر هفته سوم نیایید ما شما را محروم می کنیم. در حالی که فدراسیون جهانی هم اگر داوری دو سال سوت نزند، اسمش را از لیست داوران فعال خارج می کند.»
اما ظاهرا اعتراض داوران  که به نظر خیلی ها کمی ناپخته بود. هر چند به آنها بابت  کم بودن حق الزحمه قضاوت در بازیها حق می دهند اما معتقدند اگر قرار باشد برای هر بازی 2 میلیون بابت سوت زدن به داوران داده شود، هزینه قضاوت داوران، خط نگه داران، ناظران بازی از بودجه فدراسیون هم بالاتر می زند. به همین دلیل این قضیه برای فدراسیون غیر ممکن است. حتی فیروزی رئیس کمیته داوران فدراسیون هم دراین باره گفته:«بعضی داوران در خواست چهار برابری حق الزحمه داوری داشتند  که این موضوع واقعا برای فدراسیون والیبال ممکن نبود.»
افشاردوست: جلسه رو در رو اتفاق خوبی بود

چه شد که طرفداران والیبال ریختند؟
داوران معترض البته با وساطت محمود افشار دوست عضو هیات رئیسه فدراسیون جلسه ای را یکشنبه برگزار کردند. جلسه ای که درآن نماینده داوران همه دردلهایشان را با محمدرضا داورزنی مطرح کردند و رئیس فدراسیون هم حرفها و موانع کار برای غیر ممکن بودن بالا بردن 5 برابری حق الزحمه داوران را مطرح کرد. افشار دوست که در این جلسه هم بود می گوید:« من هم قضیه را در رسانه ها خواندم و بعد خود داوران خواستند پادرمیانی کنم ، اما من پیشنهاد جلسه رو در رو با داورزنی را دادم که آنها هم قبول کردند. جلسه خوبی بود و هر دو طرف حرفهایشان را زدند. این اتفاق قدم خیلی خوبی بود. به هر حال نکته این است که تنها همین 10 داور نیستند که فدراسیون حق السوتشان را 5 برابر کند، بلکه تعداد آنها خیلی زیاد است و با یک حساب سرانگشتی حتی بیشتر از بودجه فدراسیون می شود. امیدوارم  دو طرف به توافق برسند.»
251256

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی