روایتی دیگر از تسخیر لانه جاسوسی 

میعاد شیخی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار آموزش ایرنا با بیان اینکه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت روز تاریخی ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی سلسله برنامه های با عنوان (حماسه تسخیر، آغازگر پیشرفت) برگزار می کند، اظهار داشت: امسال نیز تجمع بزرگ همانند سال های گذشته با حضور دانش آموزان و دانشجویان بصیر و انقلابی به عنوان افسران جنگ نرم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار می شود.

وی افزود: همایش «روایت تسخیر» اما موضوع ویژه ای است که امسال بسیج دانشجویی برنامه ریزی و برگزار می کند، این همایش بزرگ روز ۱۲ آبان از ساعت ۱۳ تا ۱۶ در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی – دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) با حضور شماری از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی آمریکا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، جمعی از وزیران دولت سیزدهم برپا می شود.

وی ادامه داد: همچنین طبق برنامه ریزی های انجام شده همایش تخصصی و بین المللی «جهان پسا آمریکا» ۱۱ آبان به همت دانشجویان جامع دانشگاه امام حسین (ع) از ساعت هشت صبح تا ۱۷ بعدازظهر در مجتمع فرهنگی – دانشجویی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی سابق آمریکا) برگزار می شود.

مسوول روابط عمومی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: رونمایی از کتاب روایت تسخیر و رونمایی از سامانه اطلاعات و اسناد افشا شده در لانه جاسوسی که به صورت سامانه ای در فضای مجازی راه اندازی شده است از دیگر برنامه های اجرایی ناحیه بسیج دانشجویی تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان است.

شیخی از برگزاری نمایشگاه “در راه پیشرفت” از ۱۲ تا ۱۹ آبان از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر با موضوع پیشرفت ها و دستاوردهای هسته ای با همکاری سازمان انرژی اتمی و بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه که بازدید آن برای عموم آزاد است شرکت های که در حوزه فناوری های هسته ای فعالیت و دستاوردهای مختلف علمی خود را در معرض دید عموم می گذارند.

وی توضیح داد: در این نمایشگاه برخی امکانات، تجهیزات و دستاوردهای جدید صنعت هسته ای به نمایش گذاشته می شود.  

به گزارش ایرنا، ۱۳ آبان، سالروز سه رویداد مهم تاریخ ایران اسلامی، «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان توسط رژیم ستم شاهی در سال  ۱۳۵۷(روز دانش آموز) و تسخیر سفارت آمریکا (لانه جاسوسی) در سال ۱۳۵۸» است که هر ساله با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی در نقاط مختلف کشور، گرامی داشته می شود.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ گروهی از نیروهای مسلمان دانشگاهی با نام «دانشجویان مسلمان پیرو خط امام» سفارت آمریکا در تهران را تسخیر کردند که تسخیر سفارت این کشور در فرهنگ انقلاب اسلامی به نام «تسخیر لانه جاسوسی» معروف شد، رسوایی بزرگی برای هیأت حاکمه آمریکا بود زیرا از اسرار جاسوسی ها و دخالت های بیشمار آمریکا در ایران و کشورهای مختلف جهان پرده برمی ‌داشت. امام خمینی(ره) این حرکت را انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند.

۱۳ آبان در تقویم ایران اسلامی به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز نامگذاری شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی