روند درمان مصدومان حادثه ریزش دیوار دبستان علی‌آباد کتول پیگیری شود

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، در پی گودبرداری غیراصولی و بروز سانحه ریزش دیوار «دبستان غیردولتی فرشتگان» شهرستان علی آباد کتول، از مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان خواست تا از معلمان و دانش‌آموزان مصدوم عیادت، دلجویی و روند درمان آنان را پیگیری کند.

پیش از ظهر امروز شنبه و در دقایق اولیه بروز سانحه ریزش دیوار دبستان فرشتگان علی آباد کتول، در پی گودبرداری غیراصولی، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان به همراه رییس آموزش و پرورش علی‌آباد کتول، رییس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و ‌رییس مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی، ضمن دلجویی، از مربیان و دانش‌آموزان مصدوم این حادثه عیادت کردند.
بر اساس این گزارش؛ در ساعت ابتدایی وقوع این حادثه، تمام مسوولان ذیربط اعم از سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار گلستان و سایر مسوولان استانی و شهرستانی در جریان سانحه قرار گرفتند و با تشکیل کمیته تأمین شهرستان پیگیری های قانونی در حال انجام است.
این حادثه بر اثر گودبرداری غیراصولی زمین مجاور مدرسه صورت گرفت که بنا بر گفته دادستان شهرستان علی آباد کتول، پس از بررسی میدانی وسعت حادثه، پرونده رسیدگی به این حادثه در شعبه اول بازپرسی دادسرای علی آباد کتول تشکیل و همه عوامل مرتبط با این حادثه به دادسرا احضار شدند.

به گزارش ایرنا، علی متکی مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان درباره وضعیت جسمانی دانش‌آموزان و مربیان آسیب‌دیده در حادثه تخریب بخشی از یک مدرسه در شهر علی‌آباد کتول اینگونه توضیح داد و گفت: حال این افراد خوب و رو به بهبودی است. مصدومان این حادثه جراحت عمیقی نداشته و به همین دلیل احتمال مرخص شدن آنها وجود دارد.

احسان گوهری‌راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان نیز ضمن عیادت از مصدومان این حادثه در بیمارستان علی آباد با اشاره به تخریب بخشی از دبستان دخترانه غیردولتی فرشتگان شهرستان علی آباد گفت: در این حادثه ۱۱ دانش‌آموز و چهار مربی دچار مصدومیت سطحی شدند که همه آنان با آمبولانس‌های اورژانس به مرکز درمانی این شهرستان منتقل شدند. بر اساس نتایج سی‌تی اسکن و ام آر آی انجام شده، مصدومان این حادثه مشکل شکستگی ندارند و فقط شوک به دانش‌آموزان وارد شده است.

حسینعلی ایزد دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان علی‌آباد هم از دستگیری ۲ متهم دخیل در حادثه گودبرداری غیراصولی و تخریب بخشی از یک مرکز آموزشی در این شهرستان خبر داد و گفت: مالک زمین مجاور مدرسه که مشغول گودبرداری بود و مسوول پلیس ساختمان شهرداری علی آباد کتول بازداشت شدند. پس از اعلام گزارش تخریب مدرسه ای در علی آباد کتول، پرونده رسیدگی به این حادثه در شعبه اول بازپرسی دادسرا تشکیل شد و همه عوامل درگیر در این حادثه به دادسرا احضار شدند.

صبح امروز شنبه و حین گودبرداری غیراصولی در مجاورت یک مدرسه غیردولتی در شهرستان علی‌آباد بخشی از این مرکز آموزشی تخریب و تعدادی از دانش آموزان و مربیان مصدوم شدند.

در حال حاضر ۲۰ درصد از ۱۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس گلستان به دلیل فرسوده بودن نیازمند بازسازی است که بیشتر آنها در شهرستان‌های گرگان، علی‌آباد، آزادشهر و گنبدکاووس قرار دارد.

آموزش
ریزش ساختمان
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی