مدیریت حوزه علم و فناوری در کشور نیازمند بازسازی است

یکی از چالش های موجود در حوزه علم و فناوری کشور وجود انواع موازی کاری و پراکنده کاری ها است که البته برای رفع این مساله در برنامه ششم توسعه کشور برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

در حال حاضر برخی سازمان ها و نهادها از جمله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و سازمان جهاد دانشگاهی به عنوان پرچمدار زیست بوم حوزه علم و فناوری در مسیر نوآوری و توجه به اقتصاد دانش بنیان گام های اساسی برداشته اند اما در مواردی دچار موازی کاری هایی نیز هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی روز یکشنبه در پاسخ به خبرنگار گروه آموزش ایرنا، در خصوص ساماندهی این حوزه و جلوگیری از موازی کاری ها اظهار داشت: به طور حتم مدیریت حوزه علم و فناوری نیازمند اصلاح و بازسازی است.

دکتر سعیدرضا عاملی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست خود با دولتمردان سیزدهم گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بازسازی ساختار مدیریتی کشور و همچنین بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ کشور را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: بنابراین سخن رهبر معظم انقلاب ناظر بر ضرورت اصلاح و بازسازی همه حوزه های مدیریتی کشور پس از گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال حضار متمرکز بر بازسازی حوزه فرهنگ است، چرا که این حوزه به جهت شرایط آسیب پذیری که داشته است نسبت به حوزه علم و فناوری برای رسیدگی ارجحیت دارد و البته در این حوزه کار نیز مقداری سخت تر است.

عاملی اظهار داشت: اولویت شورای انقلاب فرهنگی پس از ساماندهی حوزه فرهنگ کشور، به طور حتم ساماندهی حوزه علم و فناوری خواهد بود و رفع مشکلات و مسائل موجود در این حوزه از جمله وجود انواع موازی کاری ها و پراکنده کاری ها از جمله برنامه های مهم و آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی