فرهاد از این ۳ امتیاز نمی‌گذرد

حسین خلیلی: اگر شرایط عادی بود و تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه‌های فوتبال را داشتند، بی شک ورزشگاه آزادی تهران امروز از ساعت‌ها قبل مملو از جمعیت می‌شد. تا قبل از تعطیل شدن ورزشگاه‌ها به دلیل کرونا، عادت کرده بودیم که اگر تراکتور در یکی از شهرها میهمان باشد، شاهد حضور پرشور طرفداران تبریزی باشیم. بازی دو تیم پایتخت هم از این قاعده مستثنی نبود و در هر فصل دو بار شاهد حضور هواداران تبریزی در ورزشگاه آزادی بودیم. حالا و در سکوت آزاد دهنده سکوهای خالی آزادی، شاگردان فرهاد مجیدی و فیروز کریمی مقابل هم قرار می‌گیرند تا حساس‌ترین بازی این هفته رقم بخورد.

رقابتی ۴۶ ساله

برای آنکه به اولین بازی این دو تیم در تاریخ فوتبال ایران برسیم، باید به روز بیست و چهارم فروردین ماه سال ۱۳۵۴ برگردیم. این بازی در تبریز برگزار شد و تیم میزبان توانست با یک گل مهیمان تهرانی‌اش را شکست دهد. در همان سال و در بازی برگشت، برد نوبت استقلال بود که توانست با دو گل حریفش را شکست دهد. نتیجه این رقابت ۴۶ ساله تا به امروز برگزاری ۴۷ دیدار در جام‌های مختلف بوده است. در ۴۷ تقابل اخیر، استقلال ۲۱ برد و تراکتور ۱۲ برد کسب است و و ۱۴ بازی دو تیم هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

تراکتور در حالی بازی هفته سومش مقابل استقلال را برگزار می‌کند که به دنبال یک طلسم‌شکنی است. آخرین پیروزی تراکتور مقابل استقلال به دیدار برگشت لیگ هجدهم بر می‌گردد که تیم تبریزی در خانه‌اش با تک گل اشکان دژاگه استقلال را شکست داد. از طرف دیگر، آخرین پیروزی تبریزی‌ها در ورزشگاه آزادی در آذر ماه سال ۹۵ و در لیگ شانزدهم بود که تراکتور با دو گل فرزاد حاتمی میزبان آبی پوش خود را شکست داد.

تراکتور دو بازی خانگی خود مقابل استقلال را طی دو فصل اخیر با شکست (۴-۲ و ۳-۱) پشت سر گذاشته است. این تیم فصل گذشته هم هر دو دیدار رفت و برگشت را به استقلال باخت.  البته نباید این نکته را هم فراموش کنیم که تراکتور در بازگشت دوباره به لیگ برتر توانسته ۹ بار استقلال را شکست دهد و کسب ۳ برد در ۴ تقابل اخیر، تازه استقلال را از نظر تعداد برد در رویارویی های لیگ برتری، با تراکتور در عدد ۹ مساوی کرده است.

فرهاد از این ۳ امتیاز نمی‌گذرد

این دومین باری است که فرهاد مجیدی و فیروز کریمی در مقام سرمربی روبروی هم قرار می‌گیرند. اولین تقابل آنها به هفته بیست و ششم فصل گذشته برمی‌گردد که استقلال با نتیجه ۱-۲ حریفش را شکست داد و مجیدی امیدوار است که برای دومین بازی متوالی بتواند از سد سرمربی سابقش در استقلال بگذرد. آن طرف هم فیروز کریمی انگیزه‌های زیادی برای پیروزی در بازی امروز دارد.  نکته جالب در تقابل های کریمی با استقلال این است که این سرمربی در ۱۳ سال گذشته موفق به شکست این تیم نشده است. سرمربی تراکتور آخرین بازی‌ای که طعم برد را مقابل استقلال چشید به ۲۲ شهریور ۱۳۸۷ بر می گردد؛ جایی که هدایت صبای قم را برعهده داشت و با نتیجه ۳ بر یک استقلال را شکست داد. فیروز کریمی در این مدت با تیم هایی نظیر شاهین بوشهر، پیکان، صنعت نفت، گسترش فولاد، تراکتور و… برابر استقلال قرار گرفته و در ۷ دیدار متحمل ۵ شکست شده و تنها ۲ تساوی مقابل آبی های پایتخت به دست آورده است.

کریمی : بازی بسیار نزدیکی با استقلال داریم

فیروز کریمی، سرمربی تیم تراکتورسازی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال، به این موارد اشاره کرد:

* من بازی‌های دو هفته اول رقابت‌های لیگ برتر را دیدم، استقلال در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. تیم ما هم غیر از بازی اول که عملکرد خیلی خوبی نداشتیم، تیم خوبی است. فکر می‌کنم بازی پیش رو بسیار بازی نزدیکی باشد و امیدوارم تماشاگران بازی زیبایی را مشاهده کنند.

* عباس زاده مصدوم است اما هادی محمدی به تمرین گروهی آخر رسید. از نفر اول تا چهاردهم تیم، ۱۱ نفر جدا شده بودند. تعدادی جوان اضافه کردیم و سپس از امیدها تعدادی بازیکن به بزرگسالان آوردیم.

* شاید این آخرین باری باشد که من در نشست خبری شرکت کنم زیرا مشکل زمینه‌ای دارم. کرونا بیماری سختی است و باید رعایت کرد و من هم به احترام شما در این نشست حضور پیدا کردم. به عنوان پرطرفدارترین تیمی که هوادارانش همیشه استادیوم را پر می‌کنند، راضی نیستیم که در ازای بازگشت هواداران به ورزشگاه‌ها تعدادی از هواداران ما کرونا بگیرند. بیشترین ضرر را ما می‌کنیم اما سلامتی مهم‌ترین چیز است.

فرهاد از این ۳ امتیاز نمی‌گذرد

مجیدی: به دنبال بهترین عملکردمان هستیم

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم استقلال در نشست خبری پیش از بازی امروز به این موضوع اشاره کرد که رودی ژستد، مهاجم خارجی جدید استقلال به بازی امروز نمی‌رسد. مجیدی در مورد بازی هفته سوم تیمش اینطور حرف زد:

* برابر تراکتور بازی راحتی نداریم ولی دنبال بهترین عملکرد در این دیدار هستیم.

* برای بازی مقابل تراکتور غایبی نداریم و سید حسین حسینی هم به بازی می‌رسد.

* من از برنامه‌ریزی لیگ سر در نمی‌آورم و اساسا در حیطه وظایف من نیست.

* تراکتور تیم خوب و جوان و دونده‌ای است و مقابل استقلال انگیزه خاص خود را دارد.

۲۵۷ ۲۵۱

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی