خیرین برای رفع مشکلات تعلیم و تربیت وارد عرصه مدرسه سازی شوند

به گزارش روز پنجشنبه گروه آموزش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی صبح امروز در آیین افتتاح پروژه‌های آموزشی منطقه ۱۸شهر تهران با تاکید بر تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه تمام به ویژه مدارس خیرساز اظهار داشت: انتظار داریم در این زمینه بخشی از دغدغه‌ها برطرف شود از این رو برنامه‌ریزی لازم در جلسه‌ای در هفته آتی انجام خواهد شد.

وی از اهمیت نقش خیرین مدرسه ساز گفت و عنوان کرد: حضور خیرین مدرسه ساز از دوجهت برای ما حائز اهمیت است؛ نخست این که این افراد بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را برطرف می‌کنند و دوم و مهم تر این که فرهنگ احسان، نیکوکاری و انفاق را در جامعه نشر می‌دهند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: از تمام خیرین مدرسه ساز دعوت می کنم برای ساختن آینده ایران و رفع مشکلات تعلیم و تربیت وارد عرصه مدرسه سازی شوند.

کاظمی با تأکید بر این که آنچه جاودانه و ماندنی است باقیات و صالحات است که بهترین نقطه امیدبخشی انسان در فردای قیامت خواهد بود، افزود: هر انسانی که در مدارس خیرساز تربیت شود، ثوابش متعلق به آن خیّر است.

وی با بیان این که سرانه پایبن فضای آموزشی در تهران ناراحت کننده است، گفت: باید تلاش کرده و از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم تا بتوانیم این سرانه‌ها را افزایش دهیم.

سرپرست آموزش  و پرورش با اشاره به این که در شهر تهران سرانه آموزشی تنها در حدود ۳.۶ است و شاید از این حیث استان سی و یکم باشد که مطلوب پایتخت نیست، گفت: مشکلات در تهران با سایر استان ها متفاوت است. یکی از مشکلات مربوط به زمین و دیگری انبوه‌سازی ها است که فضای آموزشی جدید برای آن ها درنظر گرفته نمی شود. این امر باعث می شود تراکم کلاس های درس بالا برود. وقتی تراکم را بالا می بریم کیفیت افت می کند و تعلیم و تربیت دلخواه ما اتفاق نمی افتد.

وی گفت: در حال حاضر در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدرسه تخریبی و  ۳۰ درصد مدارسی که نیاز به بازسازی دارند، در تهران داریم که این از میانگین کشوری بالاتر بوده و نگران کننده است.

کاظمی با اشاره به این که ایمن نبودن مدارس، مسئولیت های قانونی را متوجه آموزش و پرورش می‌کند، ادامه داد: در همین راستا به زودی یک جلسه ویژه تشکیل می دهیم تا تحلیل دقیقی از وضعیت تهران انجام شود. سپس برنامه ریزی گسترده ای با مشارکت شورای شهر و شهرداری برای حل مسائل خواهیم داشت. باید یک هم افزایی و هماهنگی صورت گرفته و ستادی تشکیل شود. از تمام ظرفیت های قانونی استفاده میکنیم. مشارکت خیرین را افزایش دهیم.

آموزشگاه حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) با ۱۹۲۰متر زیربنا و ۱۸باب کلاس درس با اعتبار ۱۰میلیارد تومانی دولت و مشارکت یک میلیارد تومانی خیر مدرسه ساز و همچنین آموزشگاه زنده یاد حسن عسکری شیرازی در ۱۲۰۰متر زیربنا و ۱۲باب کلاس درس با اعتبار چهار میلیارد تومانی دولت و مشارکت ۱.۸میلیارد تومانی خیر مدرسه ساز امروز با حضور علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به بهره‌برداری رسید

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی