نماینده ملایر: مجلس اهتمام ویژه‌ای به لایحه رتبه‌بندی معلمان دارد

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام «احد آزادیخواه» روز پنج‌شنبه در آیین اختتامیه جشنواره نوجوان سالم شهرستان ملایر اظهار داشت: لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان یکی از مطالبات جدی این قشر است و نمایندگان مجلس به دنبال دائمی کردن این لایحه هستند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت و رقم خوردن آینده جامعه در آموزش و پرورش، افزود: برگزاری جشنواره نوجوان سالم فرصتی برای استعدادیابی و استعدادشناسی دانش‌آموزان است که در این گونه جشنواره‌ها استعدادها به خوبی شکوفا می‌شود.

 نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جشنواره نوجوان سالم پیوند بین تعلیم و تربیت به خوبی برقرار شده، خواستار حضور رابط بانوان در همه مدارس شد و گفت: بدون شک نقش بانوان و مادران در جلسه‌های ادارات و مدارس و نقش تربیتی آنان در خانواده بسیار اثرگذار است که این ۲ امر باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام آزادیخواه، مدیریت فضای مجازی را ضروری دانست و خطاب به مدیران آموزش و پرورش تاکید کرد که شبکه‌سازی بانوان را فعال کرده و ضمن استفاده از ظرفیت بانوان و مادران، در حوزه مشاوره بانوان باید برنامه مدونی داشته باشید.

وی به تحصیل بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: مدرسه و خانواده می‌توانند با ارایه یک برنامه جامع و مدون در زمینه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و مراقبت از فرزندان نقش مهمی را ایفا کند و این آسیب‌ها را به حداقل برساند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی رسیدگی به مدارس حاشیه شهر را یکی از اولویت‌ها برشمرد و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ عمومی شهرستان برای ارایه پیشنهادها و برنامه‌های اجرایی در خصوص مدارس حاشیه شهر استفاده کرد، ما نیز با تمام توان به این مدارس کمک می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز دراین آیین سند تحول بنیادین را مبنای کار آموزش و پرورش در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دانست و گفت: این سند که برگرفته از آیات قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) است، نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت و به عنوان فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران تراز اهداف غایی تربیت محسوب می‌شود.

«محمد پورداود» افزود: این سند ۶ ساحت تربیتی دارد که اعتقادی، عبادی و اخلاقی نخستین ساحت آن است و برای دستیابی به آن پنج ساحت دیگر همچون زیباشناختی و هنری لحاظ شده است.

وی با بیان این که جشنواره نوجوان سالم رسیدن به قله ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی از زاویه ساحت زیبایی شناختی و هنری است، گفت: در این جشنواره به دنبال فعالیت‌های فرهنگی هستیم.

پورداود ادامه داد: این فعالیت‌ها شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌های نمایشگاهی، برگزاری جشنواره، تهیه و تولید محصولات فرهنگی است و با این رویکرد به دنبال ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی و افزایش مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان از دریچه هنر هستیم.

به گفته وی جشنواره نوجوان سالم شامل ۲ بخش خلاقیت‌های دانش‌آموزان و ابتکارات مدرسه‌ای است و برای زندگی سالم دانش‌آموزان در قالب‌های ایده‌پردازی، مقاله، نقاشی، روزنامه دیواری، عکس و فیلم، نرم افزار چند رسانه‌ای، تئاتر و نمایش فعالیت جدی دارند.

پورداود با بیان اینکه آموزش و پرورش کانون خلق دنیای آینده است، افزود: در بخش ابتکارات مدرسه‌ای الگوها و فنون نوین تدریس، به منظور پیشگیری با کمک محصولات و منابع آموزشی و فرهنگی در قالب پروژه‌های ابتکاری و اقدام‌پژوهی، کارهای خود را دنبال می‌کنند.

به گزارش ایرنا؛ در این مراسم از معلمان تربیت بدنی و دانش‌آموزان برتر جشنواره نوجوان سالم تقدیر شد.

در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف در شهرستان ملایر مشغول به تحصیل هستند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی