هجوم کابوس به «تئاتر رویاها»

سپهر ستاری: او از بازیکنان می‌خواست تا درباره مشکلاتی که باعث می‌شود یونایتد هر هفته فرصت‌ها را از دست بدهد، نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارند اما در همان دقایق بسیاری از بازیکنان به این نتیجه رسیدند که مشکل تیم همان مردی است که سوال را می‌پرسد!

زمانی که تیم در سراشیبی سقوط قرار بگیرد، طرفین به یکدیگر اتهامات زیادی وارد می‌کنند اما این احساس که سولسشائر مربی مناسبی برای هدایت «شیاطین سرخ» نیست، نه در این سراشیبی بلکه یک ماه گذشته به وجود آمد. سرخ‌پوشان رفتار، تعهد و حمایت سرمربی از شاگردانش را تحسین می‌کنند اما تردیدها در خصوص توانایی‌های اوله برای رقابت با «پپ گواردیولا»، «توماس توخل» و «یورگن کلوپ» لحظه‌به‌لحظه در حال افزایش است. در واقع خیلی‌ها اکنون بر این باورند که دوران حضور سولسشائر در «اولدترافورد» به پایان رسیده و هیچ راه برگشت دیگر نیز وجود ندارد. یک منبع نزدیک به رختکن سرخ‌های شهر منچستر در همین خصوص می‌گوید: «یونایتد چهره‌ای را روی نیمکت می‌خواهد که تجربه کافی برای کنترل و مدیریت را داشته باشد و بداند چگونه با این شرایط کنار بیاید.»

در این شرایط صحبت‌های زیادی درباره آینده مرد نروژی مطرح شده؛ روز دوشنبه «جوئل گلیزر» با «اد وودوارد» و «ریچارد آرنولد» جلسه‌ای ویدیویی داشت که البته یونایتدی‌ها معتقدند تنها یک جلسه عادی بوده. هرچند وودوارد در جدال مقابل لیورپول در «اولدترافورد» حضور نداشت ولی آرنولد فاجعه تاریخی را از نزدیک دید. از همه بدتر چهره ناراحت «سر الکس فرگوسن» بود که همگان را تحت تاثیر قرار داد.

منابع مختلف گفته‌اند بازیکنان با تاکتیک‌های قبل از بازی سولسشائر به شدت دچار سردرگمی شده‌اند؛ او به بازیکنان دستور پرس از جلو را داده بود ولی بازیکنان هماهنگی لازم را نداشتند چرا که یونایتد در تمرینات خیلی روی پرسینگ کار نمی‌کند! استراتژی اوله این است که نزدیک‌ترین بازیکن به توپ باید فضای حریفِ صاحب توپ را ببندند و تیم عقب‌نشینی کند تا شکل خود را بازیابد! با این حال عملکرد بازیکنان نشان داد که ارتباط بین آنها به طور کامل بهم خورده. روی صحنه گل اول «آرون وان‌بیساکا» به سرعت دوید تا به «اندرو رابرتسون» فشار بیاورد، در حالی که «ویکتور لیندلوف»، «هری مگوایر» و «لوک شاو» بدون پرسینگ رقیب، تمام فضای مورد نیاز را در اختیار «نبی کیتا» گذاشتند تا تور دروازه شیاطین سرخ به سادگی هر چه تمام‌تر به لرزه درآید. جالب اینکه دوربین‌های تلویزیونی کنار زمین در آن لحظات «کریستیانو رونالدو» را شکار کردند که با دست حرکات تمسخرآمیزی در خصوص تاکتیک‌های اوله انجام می‌داد!

پس از شکست منچستر مقابل لسترسیتی به صراحت از سولسشائر حمایت شد و حالا نیز با اینکه پس از باخت سنگین مقابل لیورپول لحن مدیران کمی تغییر کرده اما اوله هنوز حمایت اکثر اعضای هیئت مدیره را پشت سر خود احساس می‌کند تا این تصویر به همگان القا شود که مدیران باشگاه روی آینده بلندمدت با مرد نروژی برنامه‌ریزی کرده‌اند!

با تمام این اوصاف ولی حالا سولسشائر مقابل تاتنهام محکوم به کسب نتیجه است تا به تمام نگرانی‌ها و انتقادات پاسخ دهد چرا که یک شکست دیگر قطعاً اوضاع را برای او از این هم بحرانی‌تر خواهد نمود و مدیران را به صدور حکم اخراج تشویق می‌کند.

البته با وجود حمایت مدیران منچستر، گزینه‌های زیادی نیز برای جانشینی مربی نروژی مطرح شده‌اند؛ «آنتونیو کونته» یکی از کسانی‌ست که گفته شده آمادگی حضور در «تئاتر رویاها» را دارد. فراموش نکنید که دون آنتونیو هیچگاه تمایلی به حضور در یک تیم در میانه‌های فصل نداشته اما تنها تعداد کمی از تیم‌ها برای مرد ایتالیایی با سابقه قهرمانی در لیگ برتر و سری‌آ جذابیت دارند که یکی از آنها یونایتد است!

«زین‌الدین زیدان» هم دیگر چهره‌ای‌ست که اکنون پیرامون یونایتد اسمش شنیده می‌شود. علاوه بر این برخی منابع «گراهام پاتر» سرمربی برایتون هم یکی دیگر از گزینه‌های احتمالی می‌دانند. اما با تمام این شایعات؛ سولسشائر هنوز سرمربی یونایتد است و می‌خواهد با این شرایط بحرانی مبارزه کند.

نویسنده: لائوریا ویتوال

مترجم: سپهر ستاری

258 251

دسته‌بندی نشده
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی