یزد در اهدای تجهیزات هوشمند به دانش‌آموزان رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش ایرنا سید جواد حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان یزد که با حضور اعضا و روسای مناطق ۱۴ گانه این استان برگزار شد افزود: سال گذشته با همت خیرین، نهادها و دستگاه های اجرایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تبلت در استان به دانش آموزان محروم اهدا شد.

وی اظهار داشت: هنوز نزدیک به ۲ هزار تبلت دیگر  در این استان نیاز است که نیمی از اعتبار آن توسط وزارت آموزش و پرورش و باقیمانده اعتبار نیز از طریق منابع درون استانی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون تمام نیازهای دانش آموزان استثنایی کم برخوردار کشور به وسایل هوشمند آموزشی رفع شده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی  گفت: در سال جاری علاوه بر اعتبارات عمومی پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاصی به آموزش و پرورش استثنایی استان یزد اختصاص یافته که صد درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

‏حسینی با اشاره به نهضت ملی توان افزایی برای تامین تجهیزات اموزشی، ورزشی و توانبخشی دانش آموزان استثنایی اضافه کرد: سال گذشته با همت خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان تجهیزات توان افزایی برای دانش آموزان استثنایی خریداری شد و خیرین یزدی نیز یک میلیارد تومان به این نهضت کمک کردند.

 ‏وی گفت: ۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات نهضت توان افزایی به استان یزد در سال جاری اختصاص خواهد یافت.

معاون وزیر با بیان اینکه کرونا جامعه جهانی را  به سمت جامعه طوفانی سوق داد افزود: جامعه طوفانی زمانی شکل می گیرد که تغییرات و تحولات  نظام اجتماعی سریع، فراگیر و غیر قابل پیش بینی باشد و جامعه از پیش برای تغییرات آمادگی نداشته باشد.

‏وی خاطرنشان کرد: زیست بوم کرونا در همه ابعاد جامعه از جمله آموزش و پرورش تاثیر گذاشت و مدارس تعطیل شد اما با پیاده سازی اطلس یادگیری آموزش تداوم پیدا کرد.

حسینی تصریح کرد: معلمان در تمامی صحنه های انقلاب  از جمله دفاع مقدس حاضر بوده اند و در شرایط کرونایی نیز معلمان با ایثارگری تعلیم و تربیت دانش آموزان را ادامه دادند.

وی با بیان اینکه در ایام تعطیلی مدارس شبکه اختصاصی شاد به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد گفت: شاد سرمایه ای ملی است که در دوران پسا کرونا نیز مکمل و مقوم آموزش ها خواهد بود.

حسینی با اشاره به برخی مشکلات در توزیع کتب درسی تصریح کرد: یکی از حرکت های ارزنده وزارت آموزش و پرورش یکپارچه سازی سامانه ها است و مشکل  توزیع کتب به دلیل برخی ایرادات در سامانه یکپارچه “سیدا” است اما با این حال  تمام کتب ویژه دانش آموزان استثنایی توزیع شده است.

معاون وزیر یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی را برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانست و گفت: علیرغم شرایط کرونایی سال گذشته رکورد پوشش برنامه  سنجش با ۹۸.۸ درصد شکسته شد و در سال جاری هم  تاکنون به پوشش ۹۹.۴۸ درصدی رسیده است.

وی افزود: در استان یزد پوشش برنامه سنجش سلامت جسمانی  و تحصیلی به ۱۰۶ درصد رسیده است.

حسینی با بیان اینکه ارائه خدمات به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری از جمله خدمات فراسازمانی آموزش و پرورش استثنایی است  اظهار داشت: خدمات آموزشی به دانش آموزان دیر آموز از طریق ۷۹۰ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در کشور ارائه میشود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی