کمک هزینه تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی افزایش می‌یابد

دکتر حمیدرضا اشراقی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه آموزش ایرنا با اشاره به اینکه در برنامه های حوزه فرهنگی و دانشجویی این موضوع را به طور جدی پیگیر هستیم، افزود: این موضوع جزو برنامه ها و طرح های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اجرای این طرح را پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: برنامه­ ریزی شده که در سال تحصیلی پیش رو، علاوه بر افزایش سنواتی به میزان ۲۰ درصد، کمک هزینه تحصیلی این دسته از دانشجویان نیز افزایش یابد.

اشراقی با اشاره به این که یکی از دغدغه های مهم دانشجویان مقاطع دستیاری و دکترای تخصصی تامین هزینه های زندگی آنها است، اعلام کرد: با توجه به اینکه بخشی از این گروه دانشجویان، متاهل و صاحب فرزند هستند، دغدغه این افراد در رابطه با معیشت و رفاه باید برطرف شود تا آنان بتوانند با آرامش بیشتری به فراگیری آموزش و ارائه خدمات به بیماران بپردازند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت بیان داشت: یکی دیگر از برنامه های ها، پرداخت وام های دانشجویی است که در طول ترم های تحصیلی تعریف شده تا گوشه ای از مشکلات اقتصادی دانشجویان برطرف شود.

وی ادامه داد: از مهمترین برنامه ­هایی که مسوولان دانشجویی و فرهنگی در دست اجرا دارند، توسعه و تجهیز خوابگاه­ های متاهلی دانشجویی و همچنین اسکان بهینه و مطلوب دانشجویان متاهل است که می ­تواند کمک شایانی در توسعه و ترویج ازدواج دانشجویی داشته باشد.

اشراقی در خصوص برنامه های ازدواج دانشجویی ادامه داد: سعی شده است با ایجاد برنامه های مشاور­ه ای پیش، حین و پس از ازدواج برای دانشجویان به منظور شروع مسیر زندگی مشترک، یک مسیر سهل تر و با فراغ بال و آگاهی بهتر فراهم شود.

وی اظهار داشت: موضوعاتی سبب شده امر مقدس و ارزشمند ازدواج در جامعه با سختی­ هایی مواجه شود اما دانشجویان ما با وجود این مرارت ها و البته با هوشمندی و انتخاب آگاهانه قدم در راه زندگی مشترک می گذارند و به طور یقین خودشان را برای یک زندگی پربرکت و همراه با رشد و تعالی برای طرفین، آماده می کنند.

اشراقی ادامه داد: همچنین همت همه مسوولان اعم از مسوولان دانشگاه ها، وزات بهداشت و دولت این است که حمایت های خود را برای توسعه و ترویج ازدواج در نسل جوان و همچنین الگوی موفق ازدواج دانشجویی، گسترش دهند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی