خرید خانه نوساز در شهرها و کلان شهرهای کشور چقدر پول می خواهد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در سال های اخیر میانگین قیمت اجاره بها در تهران به حدی افزایش یافته است که در اکثر مواقع حداقل حقوق کارگران برای پرداخت اجاره بها کافی نیست؛ داوود محمدی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران، در آخرین اظهارات خود در خصوص شدت گرفتن مهاجرت معکوس از تهران گفت: آمار دقیقی از پدیده نو ظهور مهاجرت معکوس تهرانی ها وجود ندارد.

با این وجود بررسی های میدانی حاکی از آن است که موج مهاجرت تهرانی ها به شهرستان ها از سال های ۹۶ شکل گرفته است و در سال های اخیر شدت گرفته است؛ از دست رفتن قدرت خرید، رهن و اجاره مسکن تنها یکی از دلایل شکل گیری این مهاجرت معکوس است و در کنار آن عواملی همچون آلودگی پایتخت در فصول سرما، ترافیک، پیش بینی وقوع زلزله و هزینه های طاقت فرسا پایتخت نشینی در شکل گیری این موج مهاجرتی موثر بوده است.

بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بیشتر تهرانی ها به شهرهای حومه پایتخت مانند کرج، پردیس، پرند، شهریار، اسلامشهر و پاکدشت مهاجرت می کنند.

قیمت واحدهای نوساز در این مناطق در جدول زیر آمده است:

خرید خانه نوساز در شهرها و کلان شهرهای کشور چقدر پول می خواهد؟

در حالی که شهرهای اطراف تهران به سبب نزدیکی به پایتخت مقصد اول مهاجرت تهرانی ها هستند اما با این وجود برخی از پایتخت نشینان که امکان مهاجرت به کلان شهرها را دارند و جدای از گرانی افسارگسیخته قیمت مسکن از هیاهو پایتخت نشینی کلافه اند برای مقصد خود شهرهایی نظیر تبریز، مشهد و یا همدان را بر می گزینند.

قیمت واحدهای نوساز در برخی از کلان شهرها در جدول زیر آمده است:

خرید خانه نوساز در شهرها و کلان شهرهای کشور چقدر پول می خواهد؟

۲۲۳۲۲۷

اقتصاد
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی