درخواست یک نماینده از قوه قضاییه برای اجرای یک قانون مهم/ یک وزیر،۶۰ نماینده را به وزارت نفت برد

 احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رئیسه مجلس در برنامه گفت وگوی ویژه خبری دوشنبه سوم آبان ماه با موضوع راهکارهای شفاف سازی مکاتبات و ارتباطات نمایندگان مجلس گفت: راهکار پیشگیری از بروز فساد، مبارزه با ریشه هاست و یکی از مباحث مطرح در این خصوص موضوع تعارض منافع است. تعارض منافع به این معنی که فرد بین منافع فردی، سازمانی یا مردمی می ماند و اگر طرف منافع خود را بگیرد قطعاً قابل قبول نیست چرا که فساد شکل می گیرد.

نماینده قم در مجلس یازدهم با بیان اینکه از این نوع تعارض منافع در قوای سه گانه، دستگاه های حاکمیتی و حتی در بخش خصوصی، نظام مهندسی، پزشکی و بین جامعه وکلا وجود دارد، افزود: مهندسانی که برای خود حق الزحمه تعیین می کنند یا اتحادیه ای که به یک صنف خاص مجوز کسب نمی دهد، دچار تعارض منافع شده است، اما این موارد در بخش دولتی بیشتر دیده می شود که البته باید هم مورد توجه واقع شده و ما باید نگاه جامعی به این موضوع داشته باشیم.

قانون در زمینه نظارت بر رفتار نمایندگان سختگیرانه‌تر خواهد شد/ قوه قضاییه باید قانون «از کجا آورده‌اید؟» را اجرا کند

وی با اشاره به برخی موارد در مجلس شورای اسلامی و موضوعاتی که با آنها برخورد شده یا به دلیلی با آنها برخورد نشده، اظهار کرد: در بحث شفافیت در مجلس اقداماتی شده، اما آنچه بیشتر مطالبه می شود، بحث شفافیت آرا است، این در حالی است که شفافیت آراء یکی از بخش های شفافیت است.

امیرآبادی افزود: با توجه به شرایط کاری و حقوق وزارت نفت، برخی از افراد تلاش می کنند که در دوره ۴ ساله نمایندگی به این وزارتخانه بروند. در دوره هایی بود که وزیر وقت نفت، ۶۰ نماینده را به وزارت نفت برد.

امیرآبادی با اشاره به موضوعی که اخیرا درباره استخدام دختر یکی از نمایندگان در وزارت نفت مطرح شده است، گفت: آنگونه که من مطلع شدم، این مسئله آنطور که در فضای مجازی منتشر شده، نبوده است. هر چند که وزارت نفت حتماً باید پاسخگو باشد.

وی در توضیح اقداماتی که مجلس یازدهم پیرامون شفاف سازی انجام داده است، گفت: مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان را در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس اصلاح کرده و قانون سختگیرانه خواهد شد، مجلس یازدهم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در آغاز این دوره اصلاح این قانون را انجام داده است. همچنین قانون «از کجا آورده اید؟»، در مجلس تصویب شده و قوه قضائیه باید آن را به زودی اجرا کند.

2323

سیاسی
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی