برگزیدگان ششمین جشنواره بین المللی دانش آموزی ابن سینا مشخص شد

به گزارش روز دوشنبه دبیرخانه دائمی جشنواره دانش آموزی ابن سینا،  مهدی رشیدی جهان در آیین مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این دوره جشنواره بین المللی، افزود: جشنواره بین المللی دانش آموزی ابن سینا با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای نوجوان در زمینه های مختلف علمی به عنوان سرمایه های ارزشمند ایران عزیز در شهریور و مهر ۱۴۰۰ به صورت برخط برگزار شد.

وی ادامه داد: این دوره از جشنواره به صورت بین المللی و با حمایت فدراسیون جهانی مخترعین IFIA و MILSET برخوردار بود که ۸۵۰ تیم شرکت کننده داخلی و ۱۲۰ تیم بین المللی از ۱۶ کشور خارجی در محورهای مختلف به رقابت با یکدیگر پرداختند.

دبیر جشنواره دانش آموزی ابن سینا یادآور شد: جشنواره امسال نیز با حضور بیش از سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز ایرانی از مدارس و پژوهش سراها از نقاط مختلف کشور همچون دوره های گذشته همراه بود که در پنج محور دستاوردها، سازه ها و اختراعات، سمینارهای علمی، برنامه نویسی، ایده پردازی، ماراتون کسب و کار و TED TALK به صورت آنلاین به داورها ارایه شد و پس از مراحل مختلف داوری، برگزیدگان جشنواره تعیین شدند.

رشیدی جهان با یادآوری موفقیت های سال های اخیر برگزیدگان جشنواره ابن سینا در مسابقات جهانی و بین المللی، افزود: برگزیدگان ایرانی این دوره از جشنواره دانش آموزی ابن سینا نیز همچون سال های گذشته به مسابقات جهانی و بین المللی معتبر اعزام می شوند.  

وی همچینین با یادآوری تجربه موفق در برگزاری جشنواره به صورت بین المللی، تصریح کرد: امروز در مراسمی به منظور معرفی و تقدیر از برگزیدگان رویداد که  با حضور نمایندگانی از ۱۶ کشور جهان برگزار می شود، به منتخبین مدال های طلا، نقره، برنز و دیپلم افتخار اهدا می شود و اسامی برندگان در وب سایت جشنواره متعاقبا قابل مشاهده خواهد بود.

به گزارش ایرنا، ششمین جشنواره بین المللی دانش‌آموزی ابن‌سینا کار خود را ۱۷ شهریور ماه در ۲ بخش داخلی و بین المللی با حضور ۲۰ کشور از سراسر جهان به صورت آنلاین آغاز کرد.

دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره در پنج محور سمینارهای علمی، دستاورهای دست سازه‌ها و اختراعات، کسب و کار دانش آموزی، برنامه نویسی و ایده پردازی به صورت مجازی با یکدیگر رقابت کردند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی