محیط فیزیکی مدرسه نقش مهمی در فرایندهای آموزشی دارد

به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی نوید ادهم در گردهمایی معاونان و مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اهمیت نگاه تحولی به مدرسه و نظام آموزشی، افزود: این تحول را باید ابتدا در تعریف مدرسه به عنوان «کانون تربیتی محله» و سپس در نقش و کارکرد آن داشته باشیم.

وی با بیان این که مدرسه به مثابه ظرفی است که باید متناسب با مظروف خود باشد، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین آ»وزش  مدرسه باید پاسخگوی نیازهای روز اجتماع و تجلّی بخش رویکرد نوین به اهداف و مأموریت‌های خود بر اساس همان تعریف باشد. بنابر این تمام تمرکز سند بر «مدرسه تربیت محور» است.

مشاور ارشد آموزش‌ و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: در نگاه تحولی، آموزش و پرورش یک «نظام فرهنگی» است که باید دانش آموزان را برای خوب زیستن آماده کند، در این راستا فناوری‌های نوین و بسترهای الکترونیکی، نقشی بی بدیل در آینده آموزش و پرورش دارند.

نوید ادهم با تأکید بر نقش فضای آموزشی در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تصریح کرد: در رویکرد نوین و تحولی، محیط مدرسه نیز با دانش آموز صحبت می کند پس آنچه ضرورت دارد، این است به اقتضای تحولات محیطی، در ساختارها و مأموریت ها، تغییراتی صورت گیرد.

وی با یادآوری تشکیل کمیسیون «مدرسه‌یاری» در جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، هدف از تشکیل این کمیسیون را «کیفیت بخشی به اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی» در مدرسه و تحول در محتوا و نرم افزار برشمرد.

این مسوول در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بهره مندی از ظرفیت و توانمندی خیرین در مدیریت مدرسه و حمایت از برنامه ها از استراتژی های اصلی کمیسیون «مدرسه‌یاری» است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی