تخصیص «شناسه ملی» به ۱۰ هزار واحد آموزشی

به گزارش روز چهارشنبه گروه آموزش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ناصر سلیمان‌زاده افزود: با تلاش مجموعه آموزش و پرورش در مناطق، استان ها و ستاد و مساعدت سازمان ثبت شرکت‌ها بعد از قریب سه سال پیگیری و تلاش، مشکل تخصیص شناسه‌ واحدهای آموزشی مرتفع شد.

وی خاطر نشان کرد: برای تعداد ۱۰ هزار واحد آموزشی که اطلاعات آنها پیش از این در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش تکمیل و تأیید شده بود، «شناسه ملی» تخصیص یافت.

رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: مسئولان مرتبط استانی و منطقه‌ای با دسترسی به سامانه مذکور می‌توانند شناسه‌ها را مشاهده کنند و در اختیار مدیران مدارس قرار دهند.

وی افزود: همچنین اطلاعات ۴۰ هزار واحد سازمانی که در سال های گذشته شناسه دریافت کرده‌اند، اما به هر دلیلی اعم از تغییر مدیر، تغییر نام واحد سازمانی و… و. شناسه‌ آنها تعلیق شده بود در مرحله بازبینی قرار دارد که پس از تکمیل اطلاعات، تمام شناسه‌ها فعال و قابل بهره‌برداری خواهد شد.

سلیمان زاده گفت: در آینده‌ای نزدیک مشکل همه واحدهای سازمانی که نیاز به اخذ شناسه دارند، مرتفع و پروسه دریافت شناسه در کمترین بازه زمانی انجام خواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا، به دلیل افزایش جمعیت و سختی دسترسی به حجم وسیع اطلاعات، برای دستیابی آسان­‌تر به اطلاعات و داده‌ها، افراد کدهایی مخصوص به خود دارند. این کدها در مورد اشخاص حقیقی، با نام کد یا شماره ملی شناخته می‌شود و در مورد اشخاص حقوقی، از اصطلاح شناسه ملی شخص حقوقی یا شناسه ملی شرکت استفاده شده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی