مدارس باید منطقی و معقولانه بازگشایی شوند

به گزارش خبرنگار گروه آموزش ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کمیته علمی کووید ۱۹ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کار باید طوری انجام شود که همه دانش آموزان بتوانند از آموزش های حضوری مدارس استفاده کنند و هم اینکه با رعایت صحیح و کامل پروتکل‌های بهداشتی مانع از شیوع مجدد بیماری شود. 

وی بر لزوم واکسیناسیون دانش آموزان تاکید کرد و گفت: در کنار انجام واکسیناسیون، پروتکل های بهداشتی از مهمترین موارد ملاحظات پیشگیرانه است که دانش آموزان باید رعایت کنند.

جان بابایی ادامه داد: واکسن می تواند زنجیره انتقال بیماری را بشکند اما برای کودکان استفاده صحیح از ماسک، شستشوی دست ها و فاصله گذاری را در مدارس رعایت کنند. تمام این عوامل باید در کنار هم باشد تا بتوانیم بازگشایی مدارس را انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در مورد بازگشایی مدارس چه تصمیماتی گرفته شده است، گفت: در این کمیته کار علمی انجام و جوانب کار در نظر گرفته می شود. سود و زیان بسته یا باز بودن مدارس سنجیده می شود و قطعا ادامه بسته بودن مدارس آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان وارد می کند.

جان بابایی افزود: هرچند لازم است در مورد بازگشایی مدارس تصمیم گرفته شود، اما این کار ملاحظاتی دارد. ترجیحا باید اولویت بازگشایی با استان هایی باشد که کمترین میزان بار بیماری را دارند.

وی با اشاره به اینکه بار بیماری و میزان شیوع آن در شهرهای مختلف، موثرترین مولفه تعیین کننده در این زمینه است، گفت: این موضوع هم مهم است که چه دروسی لازم است حتما حضوری تدریس شوند و باید آموزش آنها حضوری شود.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی