دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی فاجعه تروریستی قندهار را محکوم کرد

به گزارش روز شنبه ایرنا از شورای عالی انقلاب فرهنگی، در بخشی از پیام سعیدرضا عاملی آمده است: افغانستان با هدایت و حمایت قدرت های استعماری و عاملیت تکفیری ها برای دومین بار در طی یک هفته، نمازگزاران جمعه خود را آغشته به خون می بیند و ده‌ها شهید و مجروح ثمره این نگاه تکفیری است. بار دیگر دست های کثیف عناصر داعش آرامش و امنیت مردم شریف و مظلوم افغانستان را روزی در قندوز و امروز در قندهار نشانه گرفته است.

وی در این پیام یادآور شد: بی شک این اقدامات مخرب و ناجوانمردانه انتحاری، هدفی جز اخلال در وحدت و انسجام جامعه شیعه و سنی و ملتهب کردن امنیت روانی مردم افغانستان ندارد. لازم است حکومت افغانستان با هوشیاری و سرعت عمل نسبت به شناسایی و مجازات این عاملان تروریست اقدام کرده و امنیت مساجد و مراکز دینی شیعه و سنی را تأمین کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این پیام تصریح کرد: لازم است نهادهای بین المللی نسبت به محو کامل عوامل تروریستی خصوصا داعش که عامل کشتارهای فاجعه انگیز در عراق، سوریه، لبنان و افغانستان بوده، اقدام جدی صورت دهد و ملت‌های عدالت خواه جهان این روش و منش وحشت و ترور را که ریشه در حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های آمریکا و نظام غاصب صهیونیستی است، محکوم کنند.

عاملی در این پیام، این جنایت ضد انسانی را به مردم افغانستان و همه مظلومان جهان تسلیت و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحان سلامتی و عافیت مسألت کرد.

به گزارش ایرنا، منابع خبری افغانستان از استان قندهار روز گذشته گزارش دادند که در انفجار ظهر جمعه ۲۳ مهرماه در مسجد فاطمیه ۳۷ نفر کشته و ۷۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این منابع گفته‌اند که احتمال افزایش تلفات و زخمی های این رویداد وجود دارد و تاکنون خودروهای شخصی زخمی‌ها و کشته‌های این حمله را به بیمارستان «میرویس» شهر قندهار انتقال می دهند.

منابع خبری انفجار را ناشی از سه حمله انتحاری می داند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است و اما تاکنون شخص و یا گروهی مسوولیت این رویداد را برعهده نگرفته است.

همچنین جمعه ۱۶ مهر مهاجم انتحاری دیگر خود را در مسجد شیعیان در سیدآباد استان قندوز در شمال این کشور منفجر کرد که در آن ۱۵۰ تن کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر هم زخی شدند. مسوولیت این حمله را داعش پذیرفت اما در باره حمله امروز شخص و یا گروهی اظهار مسوولیت نکرده است.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی