رییس دانشگاه آزاد: به دنبال مدیران تحول‌آفرین هستیم

به گزارش خبرنگار گروه اخبار دانشگاه و آموزش، محمدمهدی طهرانچی روز شنبه در هفدهمین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: انجام برنامه تحول در این دانشگاه جز با کار جهادی امکان پذیر نیست و اگر نتوانیم تحول ایجاد کنیم، سال های بعد هم در همین مکان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با تلاش های مستمر خود توانست با کسب رتبه علمی ۴۳ پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز در آورد، افزود: در این ارتباط دانشجویان، هیات علمی، کارکنان و مدیران این عرصه به عنوان کنش گران علمی گام های بسیار خوبی برداشتن.

رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه نیازمند تحول جدی هستیم، تصریح کرد: تحول امری است که همه ما باید برای تحقق آن هم پیمان باشیم و اگر به این مهم ایمان نداشته باشیم قطعا موفق نخواهیم شد.

رییس دانشگاه آزاد: به دنبال مدیران تحول‌آفرین هستیم

طهرانچی با بیان اینکه برخی همانند مقاومت در دستگاه های الکترونیکی و برخی هم  مانند خازن و سلف عمل می کنند، گفت: عده ای در تحولات همانند مقاومت رفتار می کنند و تحول پذیر نیستند، برخی نیز مانند خازن عمل کرده و انرژی را در خود نگه می دارند اما عده ای همهمانند سلف بوده که انرژی را گرفته و به دیگران منتقل می کنند که در این میان ما به دنبال این عده از مدیران هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال مدیران تحول گریز و تحول خواه نیستیم، گفت: برای ایجاد تحول به در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال مدیران تحول آفرین هستیم زیرا برای ایجاد تحول باید خون دلها خورد و زحمت های زیادی کشید.

رییس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه امروزه باید با هر شخصی که بر پیمان تحول آفرینی است، عهد بست و کار کرد، افزود: با دانشگاه نوینی روبرو هستیم که باید برای دوران پس از کرونا برنامه ریزی کرد تا بتوانیم در آن تحول ایجاد کنیم.

طهرانچی اظهار داشت: دوره ای که در آن مواجه هستیم علاوه بر مجازی شدن و فاصله اجتماعی، ارتباطات نیز مجازی شده است که با توجه به شرایط خاص این دوران بدون برنامه تحولی نمی توان در این عرصه وارد شد.

وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد محیط تربیتی و اجتماعی است، اگر نتوانیم برنامه تحولی در این دانشگاه را به درستی اجرا کنیم پنج سال دیگر نیز در وضعیت امروز باقی می مانیم یا حذف می شویم.

رییس دانشگاه آزاد ادامه داد: فردای ایران اسلامی در گرو اقدام امروز ما است که باید آن را جدی بگیریم زیرا رشد و توسعه این مهم بر پایه ایمان و رفعت اسلامی محقق می شود.

طهرانچی همچنین گفت: تعلیم و تربیت از مهم ترین رکن تعالی و پیشرفت همه جانبه و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی و اجتماعی کشور به شمار می رود، بنابراین تحول و تعالی این دانشگاه از منظر رویکردهای تحول آفرین ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی افزود: این دانشگاه با تلاش ها و زحمات همه دست اندرکاران آن، دارای جایگاه بی بدیل در نظام آموزش عالی کشور و نقش بسیار زیادی در تغییرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.

رییس دانشگاه آزاد با یادآوری اینکه در برنامه تحولی بخش مهمی از اقدامات، تحولات کیفی در دانش و مهارت های نیروی انسانی دانشگاه و ساز و کارهای انجام امور است، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند وجود اعتقاد و انگیزه درونی برای انجام تحولات است.

به گزارش ایرنا، در ادامه  این جلسه که با حضور مسوولان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد از برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی این دانشگاه رونمایی شد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی