دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه آزاد فرشتگان جذب می‌شوند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، دکتر سیدمحمودرضا آقامیری روز پنجشنبه در مراسم جشن دانشجویان ورودی و افتتاحیه بازارچه تولیدات و هنرهای دستی دانشجویان ناشنوای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان افزود:  به همین خاطر دانشجویان عرب و روس تقاضای تحصیل در این دانشگاه را دارند و باید سال آینده این کار را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: البته مزیتی که این دانشگاه دارد این است که باید زبان بین المللی اشاره را هم یاد بگیرند با توجه به اینکه اکنون دانشجویان افغانستانی در این دانشگاه تحصیل می کنند، باید زمینه تحصیل دیگر دانشجویان غیرایرانی را فراهم کرد.

آقامیری تصریح کرد: باید در ۱۰ سال آینده برابر فارغ‌التحصیلان، استاد داشته باشیم و آنجا دو مزیت خواهند داشت و قطعا مشکلی نخواهید داشت.

وی ادامه داد:  کسانی که می خواهند کنار ما باشند باید خاص باشند اگر کسی علاقه دارد به این دانشگاه بیاید باید ما آنها را بپذیریم. تقاضای کار دو برابر از سایر دانشجویان داریم و راضی به دوره های کاردانی و کارشناسی نیستیم و باید کار آزمایشگاهی و پژوهشی هم در دانشگاه رونق داشته باشد.
آقامیری اضافه کرد: دانشگاه آزاد از دانشگاه فرشتگان هیچ توقعی ندارد. بلکه اینجا سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد و باید امکانات خاص برای آنها داشته باشیم، برای افراد نابینا مشکلات کمتری داریم اما در این دانشگاه چون زبان اشاره هست مشکلات بیشتر  و نیازمند توجه خاص است.

۷۵ درصد دانشجویان ناشنوا و کم شنوا هستند
علی مقداری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل فرشتگان (ناشنوایان) نیز گفت: تعداد رشته های ما در یکسال گذشته دو برابر و تعداد دانشجویان سه برابر یعنی ۲۵۰ دانشجو شده است.

وی با بیان اینکه در ایران دو هزار واحد دانشگاهی داریم، اظهار داشت: تمام تاریخچه شکل‌گیری ظرفیت این دانشگاه موجود است اکنون ۷۵ درصد دانشجویان این دانشگاه ناشنوا و یا با مشکلات جسمی و حرکتی و ۲۵ درصد شنوا هستند.
مقداری ادامه داد: انتظار داریم با توجه به شرایط این دانشگاه ، تمام دانشجویان کم شنوا، ناشنوا و شنوا آگاهانه وارد این دانشگاه شوند.
وی تصریح کرد: ما به همه دانشجویان به یک چشم نگاه می‌کنیم و از دید ما هرکسی وارد این دانشگاه شده است تلاش می‌کند با زبان و فرهنگ جامعه ناشنوا خودش را آشنا کند.
مقداری اضافه کرد:  شما دانشجویان این دانشگاه مهارتی که از آموزش زبان اشاره کسب می کنید در مقایسه با فارغ‌التحصیلان دانشگاههای دیگر یک مهارت بیشتر دارید.
وی خاطرنشان کرد: در این دانشگاه استاد، دانشجو و کارمند ناشنوا و کم شنوا داریم. یادگیری در شرایط سخت است اما شرایط سخت برای یادگیری انسان را بر آن می دارد که انگیزه بیشتری داشته باشد.انگیزه برای ما خیلی مهم است چون سختکوشی و متمرکز شدن بر مشکلات و مقاومت در برابر شکست را به دنبال دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی