کمک خیران برای مدرسه‌سازی رشد خوبی دارد

ناصر قفلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: از زمان شروع فعالیت جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور از سال ۷۱ تاکنون ۱۵۰ هزار کلاس درس توسط خیران ساخته شده است که ساخت این تعداد مدرسه بسیار جای تقدیر و تشکر از خیران دارد چرا که با این اقدام کمک فراوانی به دولت به ویژه وزارت آموزش و پرورش برای تربیت بهتر نسل آینده کشور جهت حرکت در مسیر تعلیم و تربیت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدرسه‌سازی نزد بسیاری از خیران و نیکوکاران به عنوان یک امر خیر و پسندیده مطرح شده است، در سال‌های گذشته آورده خیران بسیار زیاد شده است به طوری که سال گذشته سه هزار میلیارد تومان خیران کمک کردند و این رقم بخش عمده‌ای از طرح‌ها و پروژه‌های مدرسه‌سازی در کشور را پیش برد.

قفلی با اشاره به اینکه بخشی از طرح‌های مدرسه‌سازی توسط خود خیر و برخی دیگر به صورت مشارکتی با دولت ساخته می‌شود، اظهار داشت: میزان سرمایه و آورده خیران در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل از آن دو برابر افزایش یافت و دولت آورده خودش را ۳۳۰ درصد اضافه کرد.

وی خاطرنشان کرد: با این میزان سرمایه خیران مدرسه‌ساز و دولت برای نوسازی مدارس اقدامات خوبی صورت گرفته که در نتیجه ۴۰ هزار کلاس درس نیمه کاره در سال گذشته به سرانجام رسید.

رییس جامعه خیران مدرسه‌ساز کشور، کار خیران و نیکوکاران را خیلی شاخص و ارزشمند دانست و گفت: شاخص ترین کار جامعه را خیران مدرسه ساز کشور انجام می‌دهند چرا که با این اقدام مسیر تعلیم و تربیت را برای دانش‌آموزان هموارتر می‌کنند که امیدواریم تلاش خیران همچنان برای این کار پسندیده ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: جامعه خیران مدرسه‌ساز ۲۳ سال پیش و در سال ۷۱ شروع به فعالیت کرد و اکنون میزان مشارکت آنها تا ۵۰ درصد رشد داشته است که به همین منظور طرح‌های مدرسه‌سازی را یا به صورت ۱۰۰ درصدی یا مشارکتی انجام می‌دهند.

به گفته قفلی، اکنون ۴۰۰ مجمع خیران مدرسه‌ ساز در ایران فعالیت دارند.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی