توسعه محیط‌های علمی نیازمند تحول در دانشگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی روز چهارشنبه در آیین معارفه رییس جدید دانشگاه علامه طباطبایی افزود: امیدوارم توفیقات بیش از پیش دانشگاه علامه طباطبایی را با مدیریت جدید داشته باشیم البته خدمات رییس سابق این دانشگاه نیز قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: برای دانشگاه ماموریت هایی داریم که تربیت پژوهشگران یکی از این ماموریت ها و وظایف است، دیگر ماموریت این است که باید قافله علم را پیش ببرد و مسایل جامعه را حل کند.

وی معتقد است، دانشگاه ها این ظرفیت را دارند چون دانشگاه محل تجلی مبانی و ارزش های حاکم بر جامعه است.
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: ارزش افزایی در دانشگاه ها رخ می دهد و ما شاهد ارایه مبانی تحکیم و ترویج ارزش های جامعه هستیم. مسیر حرکت علمی هر جامعه در دانشگاه ها رخ می دهد و با این مسیر نمی شود دانشگاه را محیط محض و جدا از جامعه تلقی کرد دانشگاه تجلی بخش ارزشهایی است که در خودش می سازد و به جامعه ارایه می دهد.
وی خاطرنشان کرد: دو عنصر محیط علمی، توجه به مبانی قطعی و ارزشها و مبانی و نوآوری و حرکت های تحولی رو به جلو است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم انسانی که مجموعه علامه طباطبایی به عنوان قله مجموعه علوم انسانی است باید در نقطه اول به دنبال نوآوری و کشف منابع جدید باشد .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: تحول مجموعه علمی کشور و آموزش عالی به عنوان یک مهم است که وزیر علوم باید به آن توجه کنند و باید دید که برای تحول در علوم انسانی به چه شکلی اقدام کرد، آیا با این روند تحول رخ خواهد داد یعنی با چه حرکت تحولی می شود از تقلید پرهیز و با نوآوری به حرکت های جدید تحولی رسید.

مراسم تودیع دکتر حسین سلیمی، رییس سابق دانشگاه علامه طباطبایی و معرفی دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست جدید دانشگاه علامه طباطبایی امروز چهارشنبه ۲۱ مهر ماه در محل سالن همایش های دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی واقع در دهکده المپیک با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری  برگزار شد.

دکتر عبدالله معتمدی متولد ۱۳۴۱ شهرکرد دانش‌آموخته روانشناسی و علوم تربیتی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی است.

او  عضویت در هیات امنای دانشگاه‌های منطقه اصفهان، عضویت در کمیته هماهنگی آمایش آموزش عالی، عضویت در کارگروه روان‌شناسی شورای تحول علوم انسانی، عضویت در کارگروه روانشناسی ایران را در کارنامه کاری خود دارد.

آموزش
 

آخرین اخبار

برچسب‌های پربازدید

 

وبگردی